Posted By: Bubrak (Alencin) on 'CZbikes'
Title:     Re: spojka - reakce
Date:      Tue Apr 16 18:52:37 2002

Pokud nejsou lamely jiz na konci sve zivotnosti, pak mne napada, ze
nektera z nekovovych lamel je praskla (coz mi prijde dost
nepravdepodobne, pokud ji ale nebylo pri montazi ublizeno) nebo jinak
poskozena, nebo se mezi lamely neco dostalo. Kovova  lamela by se snad
rozsypat nemela

Mion
-----------
Asi te zklamu ale na sve 350 se spojka nedala rozume seridit. Mel jsem dve
varianty:
1. Trochu jsem to povolil. Bude to zabirat na volnobeh ale nebude to klouzat
ve vyssich otackach. V tomto pripate navic v podstate neslo vyradit z
jednicky neutral u stojiciho motocyklu. Zaber se navic zvysoval u zahrateho
motocyklu.
2. Zase jsem to utahl. Pude vyradit, nebude to brat pri vyplou spojkou ale
ve vyssich otacky pri plnem zataku to bude klouzat. (pro mne neprijatelna
varianta)

Jo, uz je to nastesti davno .....
Dan
-----------
Lamela by taky mohla byt prohnuta, nejaky to oblozeni muze bejt spatny.
Proste to chce spojku rozebrat a prohlidnout. U Jawky je to prajednoducha
vec, staci vyndat baterku a povalit ji na pravy bok. Sundat leve viko,
odjistit tri kolicky a lamely vyndat. Dobry je zkontrolovat zuby na vnejsim
obvodu lamel ktere zasahuji do bubnu spojkoveho kose. Ty byvaji omackany a
ozvejkany a tyhle mackaniny take obcas znemoznuji lehky pohyb lamely v kosi.
Takze peclive je zapilovat do roviny rozhodne neuskodi. Oblozeni na lamelach
by melo bejt alespon 0.5 mm nad plochou kovu, ale spis vic je lip. Mas-li
tam jeste stary korkovy oblozeni, je dobry ho vymenit za ferodove, bo
korkovy teplem a olejem trochu bobtna a tim unasi spojku pri vypnutem stavu.
Spojkovy kos by mel byt na hrideli otocny ale bez velkych vuli - dava se tam
myslim nejaka vlozka, uz presne nevim.
Poloautomat ma byt serizen tak ze pri sepnutem stavu spojky (pustena packa
rizeni) by mela byt vule mezi kulickou paky poloautomatu a kulisy cca 0.5 -
1 mm a kulicka by mela byt nad stredem kulisy, tj. nejnizsi casti jejiho
profilu. Rozhodne se nesmi kulisy dotykat nebot tak porad vystavuje spojku a
ta poradne nezabira.
JirkaBmw vyskrabujici stare vedomosti z palice

---------
Tak jaks to popsal bych si vsadil na ojety lamely. Pokud rikaz ze jsou
OK, je mozne, ze chybi kulicka - prevod mezi jednotlivymi tycinkami
spojky, resp. kulicka v pakovem prevodu v poloautomatu. Kdyz sundas
leve viko a podivas se do prevodu spojky (packa) mela by byt jedna
kulicka  v osazeni, ktere je "dorazem" pro tycku prevadejici tlak na
lamely. Druha kulicka je mezi jednotlivymi tycinkami (1x kratka-cca
3cm, 1x delsi cca 10cm - pokud si dobre pamatuju). Dalsi moznou
pricinou je prilis husty olej v prevodovce - dost pravdepodobne v tvem
pripade :o) - potom by se to po zahrati motoru melo spravit.
Rosi
XT@XRV
--------
No ja bych to na 80% tipoval na vymackany spojkovy kos kde ty doliky brani 
volnemu pohybu lamel. Staci vzit pilnik a zapilovat je.

RadekCX
--------

To byly reakce - no a vcera mi to kamos (David Pleskot, asi ho znate z 
Jawamanie) zkusil seridit ten poloautomat a spojku jak to ma byt a dela to 
proste to samy, takze dneska otevrem levy viko a kouknem na ty lamely a kos a 
uvidime co tam je.

Bubrak 
 
                                            Kdo brzdi, ten ztraci.
   -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-     
       E-mail: j.kubrt@sh.cvut.cz                      ICQ: 9813416            
     HomePage: http://web.pinknet.cz/~bubrak/bubrak
   -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
 

Search the boards