Posted By: Bubrak (Alencin) on 'CZbikes' Title: Re: Gumy Date: Thu Apr 25 13:59:40 2002 > > > Jinak co by to udelalo tam dat vyssi gumu? Prej by to bylo pomalejsi > > (tezsi) > > > do zatacek, coz sem vubec nechtel, protoze ja uz takhle vsechny brzdim > ... > > > Vyssi guma je naopak lepsi/lehci na naklapeni ne? Zas ma mensi stycnou > > plochu > > a tedy min drzi. Myslim ze tech 5% bys vubec nepoznal, to bys musel jezdit > > na > > hrane. > > Bubrak > > Par duvodu co me ted napadly, jak by to treba mohlo byt: > Vetsi guma = priblizne stejne hmoty na vetsim polomeru = vetsi gyroskopicky Pockej pockej - nemichame tu pojmy? Vetsi guma - to myslis sirsi asi zrejme ne? Vyska gumy je neco jineho. Vyssi guma ma mensi polomer (profilu, ne z boku). Ten moment u vyssi gumy sedi, stejne jako u sirsi, kde je ale vice hmoty. Takze se mi zase zda, ze mluvis o vyssi gume. (ve smyslu ze 140/70 je vyssi nez 140/60). Vyssi guma ale ma MENSI stycnou plochu (a to se mi zase prave zda, ze mluvis o vetsi/sirsi gume). Myslim, ze to je skutecne ale zanedbatelne (myslim rozdil mezi napr. 140/70 a 140/60 oproti znatelnejsimu rozdilu mezi napr. 140/70 a 160/70). Proto bych si klidne misto 160/65 dal 160/70, u 170/65 bych vahal vic (ale ten centak je taky malo, o centak min nebo vic bych se porat nebal, na GSX-R sem mel na zadku 140/70 a chtel sem jetou a od 160-tky, kterou pouze meli, me razne odrazovali). > moment = vetsi potrebna sila na preklopeni, ale taky vetsi stabilita v > primem > smeru. Stycnou plochu bych asi nechal stejnou (max. o nejake promile VETSI). > Ale vliv na jizdu to nema podle meho nazoru veskery zadny. > Otazkou spis je, jak se ti zmeni geometrie rizeni - vetsi stopa, vetsi uhel > osy rizeni. Jak ti to zmeni jizdu se dozvis na www.tonyfoale.com > > simp Bub Kdo brzdi, ten ztraci. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- E-mail: j.kubrt@sh.cvut.cz ICQ: 9813416 HomePage: http://web.pinknet.cz/~bubrak/bubrak -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-