Posted By: pivson (pivson) on 'CZc64'
Title:     Re: C64 x Atari...
Date:      Tue Oct 20 08:14:00 1998

>Doom I jede bez jakyhokoliv trhani us na 386DX40 +kopr +4MB RAM ... kolik 
>snimku za sec nevim .. ale neni to znat
DOOM je bez hudby a podone... Bacha na to. (hudba bere na64ce o toho co sem 
mel na mysli asi 20% vykonu...)

>Jedna vjec je hrubej vypocetni a matematickej vykon a druhej problem je 
>grafickej vykon .... Schneider bylo nadupany delo, ale jeho grafickej vystup 
>byl ubohej
No coment.

>No no no no no ... co sem tenkrat slysel byl desnej piipak .. horsi nez PC 
>Speaker .... najeky piezo prilepeny na kastli  
Tak to si to radsi rouzdej s velbloudem, protoze mezi 8-mi bitakama nema a 
nikdy mit nebude 64ka konmkurenci... Tohle muze vypustit clovek kterej bud:
1. je uplne blbej (a to ty asi nejses :-))
2. je napostej idiot (taky ne vid ?? :-)
3. videl hru z roku 1981....

Vyber si sam kam patris...

>Jak ktery rady ... pokud vis, tak atara byly prubezne osazovany asi tak po 
>roce novym IO chipsetem ... takze zalezi v podstate na verzi, kterou clovek 
>dostal do pazouru .. ale v ramci kompaktibility ... tudiz ten chipset nemuze 
>bejt stejnej 
Nebudu se s tebou hadat o hardwaru.. Uz sem opravl peknou radku pocitacu... 
VSECHNY ataraky co sem kdy mel v paratech (a byly o novy cca rok 1985 jestli 
se nepletu) meli MOTOROLACKEJ chipet (pokud tomu tak rikas :-) a nevim o tom 
ze by meli kdy jinej (pokud se nabavis o ST a podobnejch chudaccich)...


>Jako rad bych videl 8bitovej zpusob adresaec 2.1 GB disku .... 
>Jo a ta externi video mela jinej chipset ... 
>Taky sem tam negde smazat neco ke klabosnici .... Ataro po vyhozeni nejaky 
>kontroly bralo as 8 klaves dohromady .... vono se jich ani vo moc vic us 
>zmacknout neda
Ale da... Ale hlavne - to pocitas do toho shifty a podoben co mate MIMO - mi 
misto shiftu muzeme pouzivat treba pismeno A a shift bude A... To uz mi i vas 
neslo (mame klavesnici jako 8x8 matici - primo). Chces videt 2.1 giga ??? 
suchare ! mrkni se na nakej 64kovej server :-)) tam uvidis... Jeden muj 
kamarad to ma doma - je to fakt super vec... 64 kilo to nahraje za 0.5 
sekundy (vcetne vykledavani - to je trochu pomalejsi... ale jinak to jede 
suprovne !). A jak sem rek, omezeni je 8-9 giga... Jinak ten disk neni 
adresovanej 8 mi nitama, kdyz uz, tak 16-ti, ale je na malinko jinym 
principou. To open svedci, jak malo o techle vecech vis...


>Pravda .. s tim jak se rozpadl Atariklub, tak sem prestal sledovat novy 
veci, 
>ale okolo kazdyho pocitace se obevuji nadsenci, kteri delaji nove veci ...
Vetsina lidi delalala v tom vasem slavnym TuboBasicu :-))) A to podle mne 
neni programovani... (ale to je vec nazoru)... Uz jenom kdyz srovnas monitor 
(mam na mysli editor storjaku/assembleru) tak atary muze jit s prehledem ho 
hajzlu (a to PG potvrdi).. Nemluve a absecni poradnyho TurboAssembleru nebo 
tak neco...


>pokud se vykasles na basic, tak si muzes spritovat kolik chces veci
Heheheh !!!!!! s tema vasema PROUZKAMA ???? di nekam... To je dost silne 
nepouzitelny...

>urcite de stejny mnozstvi spritu ... zalezi pouze na rizeni ... instrukni 
sada 
>je skoro stejna
PICOVINA ! Zase je videt kolik o tom vis.. Vy mate 4 (ted mozna kecam, nevim 
jestli 6 nebo 8 - nbebudu se hadat) spritu, PAR pixelu sirokejch... Sou velky 
prez CELOU obrazovku - je to uzkej prozek heh... My mame 8 nezavuslejch 24x21 
pixely velkejch spritu, ale zobrazit (rozrastrovat) jich muzu terba 256... 
:-))) to atarak nikdy neudela.... Proto by ATARY NIKDY nezvladlo udelat hru 
turrican / rtype - tak je prumerne 30-60 spriajtu na obrazovce (kdyz je BIG 
potvora tak i 100 bez problemu :-)... MY napodobime ty vase POKUSY a sprity 
bez jakych koliv problemu.. Nehlede na to, ze ty bary nanich stoji taky za 
hovno (kdyz se zapne multi, sou siroku 4 pixly ,bne ???) hehehe... 
>tonovej generator na urovni 8bit SB ..... no zalezi na pojeti ... to ze by 
tam 
>bylo par 555tek ... tak to ne
A co jinyho ? nejsou tam 555ky, ale jenom DELICE kmitoctu. NIC VIC. my make 
ZVUKOVEJ cip, podstatne kvalitnejsi. 8bit SB ? blbost. pokud beres samply, je 
to na urovni LPT prevodniku, a urcit ne 8 bit. Pokud beres FM, tak blbost. S 
FM muzes srovna puze SID. a to SID z toho yjde lip (pokud neberes ze ma 3 
kanaly, ne 9) protoze ma fyltry a tk podbne (a dou s nim delat "vicetajmovy" 
hudby, coz s FM dost dobre nejde)

>Jo o atari basicu by se dalo napsat moc dobrych i moc spatnych veci .... 
>problem byl ten, ze v prubehu vyslo asi 20 verzi basicu ... 
>Turbobasic byl skvelej prekladac a jeho rychlost byla skoro srovnatelna s 
>asemblerem ...vsak se tak taky choval ... 
HEEEEEEEEEEEEE !!!!!!  zase dalsi blbost... Mej sem tu smulu, ze sem v nem 
nejaky veci DELAL a VIDEL delat. Srovnama to s tuboassemblerem muze jenom 
velice naivni clovek kterej o assembleru vi hovno (promin, ale kdyz sme 
delaly demo nebo neco, ZALEZELO jestli tam bude INSTRUKCE navic nebo ne a ty 
reknes ze je to samy jakoi basic... to snad ne... nemam silu to vic 
komentovat... sem uchechtan k smti)...

>Z hlediska pripojeni na internet ...  
>No na internet se da pripojit cokoliv na cem bezi Win CE ... coz us je i na 
>A130 .... a videl sem ho chodit .... pravda .. prelozeni jpegu 320*200 256 
>barev trva asi 2 minuty, ale na noutu 386tkovym to de dyl ... fsechno zavisi 
>na algorytmu
Win CE... heh... na64ce staci malej prgramek na 15 kilo a modem :-))) A 
netrva to 2 minuty kamarade...

>Ale to jen tak na vokraj .... 
Jo.. nech toho nebo te zase dostanu,.... Co sem mimochodem tahas winCE ??? a 
386kovej note ??

>Jako ja uznavam, ze oba pocitace sou postaveny na priblizne stejnym HW ... 
maj prakticky STEJNEJ procesor a IO obvody .. hehe...
>ale kazdej je ladenej nekam jinam ... Ataro ma trochu rychlejsi CPU ... a 
>sbernici a porty ... 
KECI ! sbernice JE stejna, mate STEJNEJ procesor, nestvi mne uz s tema 
nesmyslama. Rychlejsi CPU je, ale nam ho ZPOMALUJE VIC (video cip) a VAM taky 
.. a dost tvrde (oproti nam - nam VIC bezi na 20 MHz :-)).... Nerikej 
nesmysli prosim.. Jestli hces ZAPOJENI 64ku a ataraka (podporbny schema 
nekolika modelu) tak ti je muzu poslat a uvids k saku. Atary jinak akorat 
stranku je pamet (protoze treba nemuzete pod $D000 - my jo :-) -> mame vic 
ram)... Oba 2 procesoru maj stejny IO port na $0000/$0001 a IRQ/NMI/RESET 
$FFFE/$FFFA/$FFFC


>grafickej chipset je taky podobnej .. ale kdys se vypne, tak atarko vyhrava..
Neni. gfx chipset neni MOTOROLA (original) at jedna, at 2 je na JINYM 
principu - to samy plati pro zvukovej chip... TO je pravda.. Ale koho bavi 
cumet na cernou obrazofku ??? (to sem nikdy nepopiral).. Ale pokavad se zapne 
gfx mod a par sprajtu, zase VYHRAVA 64ka na plny care. S nasim VICem dou 
NAPODOBIT vsechny EFEKTY co ma atarak ,opacne nikoliv....

>Asi by mi nekdo musel comodora ukazat jak beha, protoze orientovat se podle 
>nejakyho emulatoru je totalne zcestny... 
To mas pravdu. Odkud si ???

>kazdej ma proste svoje +- 
Jo to ma, ale 64ka je NOVEJSI (o PAR let) a tudiz i lepsi (viz diskuze)

>.... jako srovnavat tyhle pocitace, kde kazdej byl 
>potom dodatecne ujetej okusek jinam je zbytecny ... srovnavat je naopak s 
Z80 
>procesorem, kterej si nechal libit uplne fsecko by taky mohlo bejt zajimavy, 
>ale pomalu bych ocekaval, ze veci s Z80 nejsou pocitace ale neco jinyho ... 
>proste to jede na motorole ....
Je nefer srovanavat ATARY/Commy s Z80kou, protoze Z80 je uplne holej procesor 
bez niceho (prakticky). Nase 2 maj zakAznici chipy etc.. Ale to nic nemeni na 
tom, ze Z80 nesnasim (a to sem ho pul roku mel - tos asi nevedel PG o co 
???).....

>Atari je taky stale ziva znacka ... 
Proti 64ce ne... Kdyz to srovnas s 64kou (kolik je serveru huf... zkus 
c64.com, c64.net - vsude neco je.... a pak trc-scs.net a STOVKY dalsich - 
utopia.. etc..). Atary ? par nadencu...
zatimco novy comodory nejsou ... 
Ale sou... Byl i commodore 65 !

>comodore 
>se zacal zajimat potom placackama a postavil neco na 8080 a potom zanikl 
.... 
>ataro zije dodnes a vyrabi krome hernich potwor taky zajimavou vec, jako je 
>portfolio ...
Portolijo je humus... (ma ho PG - bleee)....


Pivson 

Search the boards