Posted By: klak (a kam jde ten kour?) on 'CZcars' Title: Re: Disky a gumy Date: Fri Jul 21 11:30:43 2006 > > Jen me tak napadlo: Plechace jsou lisovane, hliniky jsou lite, navic je to > > dost odlisny material. Nevite jak se to u nich ma s momentem hybnosti a > > jaky > > Moment bude asi dost podobny, co se tyce principu, takze bude zalezet > zejmena na hmotnosti. Vetsi hmotnost, vetsi moment. Ja si prave myslim ze z principu vyroby by mela lita kola mit na sobe min materialu a optimalneji rozmisteneho (nevim, nejsem strojar) no a kdyz je to navic lehci hlinik, odhaduji ze hlinikove disky budou mit podstatne mensi moment hybnosti. > > vliv ma moment hybnosti kola na spotrebu / stabilitu / etc. ??? > > Vetsi moment, vetsi energie nutna pro roztoceni, ale zase se to vydrzi dele > tocit pri klidne jizde. Ovsem vzhledem k hmotnisti auta, bude vliv na > spotrebu minimalni. Vic zalezi na pneumatikach (tvrdost gumy, nahusteni a > tak) S tim souvisi i stabilita. Hmotnost auta s tim ani tak nesouvisi. Tady jde o "rotujici hmotnost" a z tohoto pohledu by kola mela byt v celem systemu tou nejtezsi rotujici soucastkou, ne? Takze si odpovim sam asi tak, ze lehci hlinikove disky maji na spotrebu rozhodne pozitivni vliv. To ostatne souhlasi s mym pozorovanim. S Oktavkou ujedu na zimakach (plech + Continental) na jednu nadrz cca 550km na jare (v zime sotva 500km) zatimco na letnakach (alu + Michelin) v pohode 650km na jednu nadrz. Otazka je, zda nema vetsi vliv rozdilny valivy odpor pneumatik, zpusobeny vzorkem a materialem, jejich rozmery jsou u me osobne stejne. > Ticcino klak -------------------------------------------------- MESSAGE FROM GOD ! "Universe rebooting in 5 seconds. Please log out!" (L) Logout;(C) Cancel;(P) Panic;(H) Help :_