Posted By: diesel (pajaro peligroso) on 'CZcars' Title: Re: aditiva do nafty Date: Thu Jun 7 13:31:59 2012 > Na starem (1989) motoru Peugeotu 205 GRD jsem zkousel additivum STP; rozdil > jsem nepoznal (to bych s tim musel asi na emise a merit kourivost). U staeho mechanickeho dieselu samozrejme nepoznas lautr nic, to je stejna blbost jako lit benzin Carrera 100 do karburatorove Skody 120.... > > > A ad nemrznouci aditivum - technik mi ted rikal, ze bych ho radsi mel > davat. > Pentan. Nikdy nebyl potreba, ale vozil jsem ho s sebou litr. Sledovat > predpoved pocasi a pridat ho do nadrze vcas je nutnost. Pro ty, kdo nemaji > pristup k ropnym frakcim, jde i "lekarensky benzin". Pozor, lihobenzin > (lekarny ho maji spis nez ten "standardni") NEBRAT. Benzin je nejlespis cesta ja zadrit commonrailovy diesel. Benzin snese leda rotacka, PDcka uz jenom vyjimecne, CR ani omylem.[B Aditiva maji tento ucel: 1. Zvysuji cetanove cislo - zvysi vykon a zklidni chod pocitacem rizenych dieselu - tedy trochu PD ale hlavne CR motory, u starych mechanik nema zadny vliv, zvysena kvalita paliva se nevyuzije. Kapnutim VIF aditiva udelate z TopQ dieselu Vervu -> ostatne tak se dela. 2. Chrani vstrikovace citlive na sirnatou a malo mazaci naftu z ruska (u nas vsude). Aditivum bylo must have pro treba pro Mondeo 2.0TDCI 96kW, obecne prodlouzi zivotnost vsrtrikovacu. Premiova nafta se lisi prave pridavkem aditiv. (Pokud se nejedna o Shell, kde se lisi "premiova" zelvi power jenom nalepkou na stojanu a je to cisty podvod...) 3. Zimni verze aditiv pomahaji MIRNE zvysovat odolnost proti mrazu. Zde je ale hacek, obvykle je nutno aditivum primichat dokud jeste nemrze, treba do +5 stupnu celsia. Nalit zimni VIF do narze pri -20 skonci zelenym slizovitym spuntem na sacim kosi v nadrzi... Resultat: Pro stare pekace aditiva ne - neuskodi ale nemaji smysl. Stredne stare pekace typu Octavie TDI bez CR -> pridavam jenom v mrazu pro zvyseni mazivosti a proti zamrznuti. Nove pekace s CR -> aditiva ano, anzto upgradujou ceskou ruskou sirnatou naftu na level, na ktery jsou CR motory zvykle. A pro me osobne to znamena, ze moje dalsi auto bude turbobenzin, asi neco jako 1,8TSI nebo 1.6 ecoBoost -> dnesni CR diesely s DPF jsou jenom kasicka na problemy... diesel