Posted By: diesel (pajaro peligroso) on 'CZcars'
Title:     Re: aditiva do nafty
Date:      Thu Jun  7 13:31:59 2012

> Na starem (1989) motoru Peugeotu 205 GRD jsem zkousel additivum STP; rozdil 
> jsem nepoznal (to bych s tim musel asi na emise a merit kourivost). 

U staeho mechanickeho dieselu samozrejme nepoznas lautr nic, to je stejna 
blbost jako lit benzin Carrera 100 do karburatorove Skody 120.... 

> 
> > A ad nemrznouci aditivum - technik mi ted rikal, ze bych ho radsi mel
> davat.
> Pentan. Nikdy nebyl potreba, ale vozil jsem ho s sebou litr. Sledovat 
> predpoved pocasi a pridat ho do nadrze vcas je nutnost. Pro ty, kdo nemaji 
> pristup k ropnym frakcim, jde i "lekarensky benzin". Pozor, lihobenzin 
> (lekarny ho maji spis nez ten "standardni") NEBRAT. 

Benzin je nejlespis cesta ja zadrit commonrailovy diesel. Benzin snese leda 
rotacka, PDcka uz jenom vyjimecne, CR ani omylem.[B 

Aditiva maji tento ucel:
1. Zvysuji cetanove cislo - zvysi vykon a zklidni chod pocitacem rizenych 
dieselu - tedy trochu PD ale hlavne CR motory, u starych mechanik nema zadny 
vliv, zvysena kvalita paliva se nevyuzije. Kapnutim VIF aditiva udelate z 
TopQ dieselu Vervu -> ostatne tak se dela. 

2. Chrani vstrikovace citlive na sirnatou a malo mazaci naftu z ruska (u nas 
vsude). Aditivum bylo must have pro treba pro Mondeo 2.0TDCI 96kW, obecne 
prodlouzi zivotnost vsrtrikovacu. Premiova nafta se lisi prave pridavkem 
aditiv. (Pokud se nejedna o Shell, kde se lisi "premiova" zelvi power jenom 
nalepkou na stojanu a je to cisty podvod...) 

3. Zimni verze aditiv pomahaji MIRNE zvysovat odolnost proti mrazu. Zde je ale 
hacek, obvykle je nutno aditivum primichat dokud jeste nemrze, treba do +5 
stupnu celsia. Nalit zimni VIF do narze pri -20 skonci zelenym slizovitym 
spuntem na sacim kosi v nadrzi...

Resultat:
Pro stare pekace aditiva ne - neuskodi ale nemaji smysl.
Stredne stare pekace typu Octavie TDI bez CR -> pridavam jenom v mrazu pro 
zvyseni mazivosti a proti zamrznuti.
Nove pekace s CR -> aditiva ano, anzto upgradujou ceskou ruskou sirnatou 
naftu na level, na ktery jsou CR motory zvykle.

A pro me osobne to znamena, ze moje dalsi auto bude turbobenzin, asi neco 
jako 1,8TSI nebo 1.6 ecoBoost -> dnesni CR diesely s DPF jsou jenom kasicka 
na problemy...

diesel
 

Search the boards