Posted By: znouza (fuck off Ceska Lipa) on 'CZcars'
Title: Re: aditiva do nafty
Date: Sun Jun 10 21:48:06 2012
> > > A pro me osobne to znamena, ze moje dalsi auto bude turbobenzin, asi
> neco
> > > jako 1,8TSI nebo 1.6 ecoBoost -> dnesni CR diesely s DPF jsou jenom
> > kasicka
> > > na problemy...
> > >
> > > diesel
> >
> > Konecne si dostal rozum, jeste si zmen nick ;-),
> >
>
> Mam este oldschool diesel 1.9TDI, ktery jde jeste bezproblemove pouzivat.
> Do dnesnich CR kasicek bych uz ale nesel....
>
> Treba Mondeo, 1,6 ecoboost s 118 kW je o 100 litru levnejsi, nez 2.0TDCI...
> Tech sto litru rozdilu ceny se mi v zivote nemuze vratit na nizsi spotrebe
> TDCI, navic je ecoboost silnejsi, o metrak lehci...
>
> U Octavie dtto 1.4 TSI versus 1.6TDI, i kdyz tam je cenovy rozdil mensi.
>
> V dobe choulostivych CR DPF dieselu a primovstrikovych turbobenzinu se
> situace
> otocila, dneska je diesel do osobaku nesmysl.
>
> Navic EU planuje od roku 2013 nastavit zdaneni paliv podle produkce CO2 (a
> nafta ma z litru o tretinu vic) -> konec dieselu v osobacich v Evrope.
>
> diesel
>
no nevim.. ale treba 2.0TDCi (120kW) ma 139g CO2 a benzinova verze,
1.6Ecoboost (118kW) ma 158g CO2 .. pokud to daji jakoze obecne z litru, tak je
to stejnej nesmysl, jakoze z kila uhli je tolik a tolik skodlivin - pritom
hodne zalezi na celym procesu spalovani, ze ..
- znouza -
--
At a higher altitude with flag unfurled
We reached the dizzy heights of that dreamed of world...
--