Posted By: CePal () on 'CZcars' Title: Re: Silnicni dan Date: Tue Aug 23 13:34:00 2005 Nechapu co tu furt resite 120tky... tema jezdi 5% obyvatel bydlicich ve vidlakovech... ve meste si mlady lidi (jako ja) kupujou starsi, ale dobre udrzovany auta... Radsi si koupim Pazouta 605 v trilitru za 40 kkc v paradnim technickym stavu, s rizenym 3cestnym katalyzatorem (kterej tam fakt je a jsou tam i meneny lambdy atd.), kterej je asitak 100x bezpecnejsi, kmfortnejsi a ekologictejsi, nez mnohem mladsi Felicie, jejiz motor po najeti 150kkm uz zere litr oleje na 1000km, je vylozene nebezpecna jejim pasazerum i ostatnim ucastnikum provozu a protozepredchozi majitel vyndal katalyzator, aby to min zralo, tak je ekologicka asitak stejne jako ta 120tka... Krom toho, ekologicnost neni dana jen tim, jakou euro normu splnuju, ale kolik najedu kilometru... pokud budu mit Buicka se 7militrovym motorem, spotrebou 100 na 100 (plus 10l oleje) a zadnej katalyzator, tak protoze s nim najedu rocne rekneme 1000km, jinak budu jezdit sockou (narozdil od tech, co si musej dokazovat, ze na to maji a jezdej Prazsko zacpou denne tam a zpet), tak se budu chovat asitak 1000x ekologicteji, nez ti, co zasiraji Prahu denne smrady z jejich nablejskanych Audin, co rocne najezdi 3/4Mkm po sluzebnich cestach nebo po svete, to je totiz jedno - kilo smogu je kilo smogu, at je to diky ceste na dovolenou, nebo ceste ke klientovi. Ale samozrejme je to co rikam trochu zcestny, o tom zadnej disputat; nejhorsi je, ze existuje hromada ekologicky nesrovantelne cistsich reseni, ktera ropne kartely nepusti do produkce. At u zpalivovy clanky (ktery se stejne nekde museji "nabijet"), solarni energie, bioplyn, bio-energie (lidska, konska atd., prehrady->el->vodik, obnovitelne zdroje, atd. atd. atd. Jinak pokud chce stat lidi vychovavat k ekologickymu mysleni, neni danovy zatizeni podle me idealni cesta. Je to pouze jeji doplnek. Jenze v prvni rade by mely byt notne financne podporovany vladni programy na rozvoj alternativnich, "cistych" pohonu. Strojarnu jsem nestudoval, ale rada lidi kolem me jo a nevim o nikom, kdo by se timhle zabyval. Kazdej jenom resi, aby jeho v6 (u bohtsich v8 nebo v12) mel ten spravnej zvuk, zatah a ja jsem jeden z nich... A stat proti tomu nic neudela, protoze mu z tech hromady dani pekne tecou penize a prece nebude podporavt neco, kde by o tenhle jistej prijem prisel... je mi z toho trosku blivno :-( > > Taky si myslim. Navic jestli koukam na spravne sazby, tak pro osobaky cini > > od > > 1200 do 4200 Kc podle objemu motoru. Soukromych kamionu (=provozovanych > > nepodnikateli) asi moc nebude, takze aby to nakonec nedopadlo tak, ze > > naklady > > spojene s vyberem a kontrolou budou vyssi nez vynos. Kdyz k tomu navic > > uvazim > > plany na zavedeni mytneho a to v budoucnu mozna i pro soukroma vozidla, > > prijde mi to cele jako dalsi nepovedeny vyplod melounovych mozku. > > > > Prcek > > > Mozna jim de spis o to, aby omladili vozovy park v CR, at uz statisticky > (lidi > odhlasi stary vraky kteryma uz stejne moc nejezdi), tak i prakticky. Je > jasny > ze majitele techto aut maji hloubeji do kapsy nez majitele aut novych. Proto > > to na ne bude mit nejvetsi dopad a to prihlaseni jejich stodvacitky si radne > > rozmysli. > > Ze si lidi hned nebudou kupovat novy auta je jasny, ale uz si treba priplati > > za nakyho ojetyho golfa splnujici EURO 3, nez aby si furt vydrzovali tu > stodvacitku. Btw. stodvacitky a podobny auta opravdu nesnasim, neb jezdi > pomalu a jeste smrdi, takze se za nima delsi dobu neda ject ;-). > > > Mena CePal