Posted By: diesel (pajaro peligroso) on 'CZcars' Title: Re: Pridani sestky do Octavie 1.9 TDI Date: Sun Mar 7 23:15:01 2010 > > Sestka z meho linku posune otacky pri 130 na 2500 (idealni otacky), kdy ma > > motor nejvyssi kroutak. > Co je todle za blbost? Dyzly maj nejvyssi kroutak v otackach pod 2000, krome > tech novejch, ty maj konstatni treba 1800 az 2500, ale urcite ne PD a starsi > od VW. > Uff, zde jest graf pro TDI PD 77Kw http://magazin.auto.cz/index.php?seo_rubrika=999&im_id=434a18f636646&cr=1&auid= 434a132ce64a6 Ja mam TDI PD 74KW coz je temer to same, graf primo pro muj motor jsem nenasel. A jak jest vidno, nejvetsi moment presne mezi 2000-3000 rpm[B > > > Momentalne se autak chova tak, ze na petku z 90 na 130 zrychluje jak > raketa > > a > > nechava za sebou benzinove baworaky, pak kolem 140 konec a jenom rev > > pretaceneho motoru. > > Todle je taky pekna blbost. Nevim jakej motor mas, podle chybejici petky a > otacek pri 130 tipuju nejspis na 66, maximalne 81 kW (u nove pripada v uvahu > > 77 kW), tomu odpovida kroutak 210, resp. 235 (250) Nm, tomu se musi > libovolnej > 6 valec od BMW (krome dvoulitr sestivalec, ten uz se ale dlouho nedela) > vysmat > - ma pri libovolnejch otackach vyssi vykon nez tohle TDI, to nemluvim ani o > tom, ze ma kratsi kvalty. Schvalne zkus najit BMW, co ma z nuly na 100 vic > jak > deset vterin, rek bych, ze vic jak 2 nenajdes ;). Ja taky nemluvil nic o vykonu, casu na stovku alebrz pouze o pruznem zrychleni 90-130km/h tedy 2000-3000 rpm u TDI. Tedy standardni situace po rozjizdeni kolony za prave predjevsim kamionem. Ale zde se handrokovat nehodlam, mam auto jako pracovni nastro a pindika natahovat netreba. > > Jinak dyzly maj nejvyssi vykon pri cca 4000 otackach, takze pokud ti to na > petku nad 140 moc nejede, tak s delsi sestkou to pojede jeste hur. Navic > 3000 > otacek neni pro dyzl zadny terno, aby to nevydrzel. Nejvyssi vykon jest parametr k hovnu, pro beznou jizdu je mnohem dulezitejsi kroutak U dieselu plati, ze ma byt provozovan v oblasti maximalniho kroutaku. Ja u 130 km/h koncim. > > Dal bych jeste dodal, ze "dylka" prevodovky je pro me jedno z > nejdulezitejsich > kriterii pri vyberu auta. Pokud nejezdis moc v Nemecku, tak bych to nedelal. > Muj problem je, ze jsem so koupil auto na zaklade 7 let starych zkusenosti se sluzebakem, se kterym jsem byl spokojeny. Ale doba uz pokrocila ted me nove auto pekne sere. Nad 140 km/h rev motoru ze vazne uvazuju o chranicich jak na Zetoru. O te sestce uvazuju hlavne abych dostal komfort cestovani aspon trochu up to date. Jinak je ten autak otres, diesel