Posted By: Quasimodo (Quasimodo) on 'CZdungeon' Title: Re: Jeste i tady - Dotazek: (trocha fantazie) Date: Tue Sep 23 15:33:13 1997 > A prave treba ty typy zbrani jsou podle meho nazoru natolik vazany na dobu a > > kulturu, kde vznikly, ze nelze je zasadit do jakehokoli prostredi. Predstav > si system, ktery nezna krouzkovou zbroj nebo dlouhy mec a jeho zasazeni do > stredoveke evropy. naopak do rane stredoveke evropy nemuzes cpat system > obsahujici celoplatove ('rytirske') zbroje a hakovnice. jeste vyznamnejsi je > > to v systemu skillu (pokud je system ma). a jednoduche vynechani nejake veci > > nebo jeji pridani se muze systemu snadno silne dotknout (treba kdyz bys > zrusil v DrD rytirske a platove brneni, tak okamzite musis zvazit, jak tohle > > znevyhodneni valecniku vykompenzujes vuci vsem ostatnim povolanim atd. jinak > > se system stane nevyvazenym a to je docela problem.) > samozrejme, kdyz by se system vytvoril na zaklade pevne skloubeneho systemu > zakladnich rovnic a pravidel, asi by to bylo mozne (myslim pravidla typu > 1mag<=2zivoty v DrD). ale pak stejne budes mit vyjimky atd. Ano, system DrD ma ruznych typu zbrani a brneni malo. Tady ti uznavam ze vypustit platove brneni by system nabouralo. (Rytirske se muze vicemene vypustit temer bez problemu, kdyz se hraje na unavu. Dobrovolne ho bude mit malokdo). Nicmene system ti muze nabidnout pravidla pro ruzne technicky vyvinute obdobi, jake se zde potkaji zbrane a brneni. No a to by podle me melo uplne stacit. Pokud by se jednalo o skill based system tak urcite, pokud by slo o nejaky typu class&level, tam je to trosku slabsi, ale stale proveditelne. Nejlepe asi nejakym vyberem schopnosti ktere take pujdou jen v dobe, kde se najde ekvivalentni vybaveni. (Tim ted myslim nejake to srovnani valecnik vs magie. Kdyz zrusim valecnikum musketu, kouzelnik nedostane onen nenavideny fireball. Proste to jeste nikdo nevymyslel.) Ale porad to jeste jsou jen pravidla a ne instantni svet. Kdyz jsem se jeden cas pokousel vymyslet nejaky takovyhle system pro MUD, predpokladal jsem ze by se pro kazdou zonu (castecne to muze odpovidat svetu pro RPG) definoval tech level a magic level. Tech level slouzil pro urceni jake materialy jsou zvladnute a zaroven jak ucinne brneni a zbrane se zde daji generovat. Magic level urcoval jak ucinna tady bude magie - v mudu se nejakym zpusobem musi dostat hraci vicemene kamkoliv a nedavalo by smysl, aby nejake kouzla proste zapomeli. Takze pak by nekde byla vyhodnejsi ruka, jinde kouzlo. No a pokud bych tohle delal pro system RPG, asi bych TL a ML musel nejak sprahnout. A co je to ta signatura? Boli to? Je to nakazlivy? Existuje proti tomu prevence? Auuuuuu, tak uz jsem ji taky chytil.