Posted By: Zef (Vagabundus Vulgaris) on 'CZdungeon' Title: Re: Takze.... Date: Wed Sep 24 09:24:29 1997 Hola hej! Wothanova idea hry podle mytu a legend je sice hezka, ale nikterak originalni. Jako jedna z prvnich RPG vysla hra Pendragon. Byla postavena na legendach o krali Artusovi a rytirich kulateho stolu. Magie v nim bylo poskrovnu, bojovalo se a umiralo rychle a vydatne. Hra se nijak zvlast neujala a nerozsirila. Hraci chteli Conan-like hrdiny, mocnou magii, neobvykle potvory. Myslim, ze Wothanova hra je odsouzena k podobnemu neradostnemu osudu. Bude ji hrat par nadsencu pro historii a ostatni zustanou u pobijeni skretu a draku s dvourucnim mecem v kazde ruce a firebally slehajicimi z oci a vsech dostupnych telnich otvoru. Pokousel jsem se o neco podobneho a dockal jsem se jen deperse z marneho usili. Idealni by byl system, ve kterem by se jako jadro hry definovalo JESTLI je class/level nebo skill based JAK se tvori rasy a nestvury CO je vlastnost (maji vsechny bytosti) a co dovednost (kterou se nauci) JAK se uplatnuji dovednosti (vcetne souboje) souboji by mel zakladni pravidla (jestli se pocita HP nebo kriticka zraneni) a podrobnosti v rozsirujicich pravidlech a na zaklade tohoto systemu by se daly vytvaret svety, ktere by obsahovaly GEOGRAFII, HISTORII, POLITIKU daneho sveta OBYVATELE tohoto sveta DOVEDNOSTI vcetne dodatku k souboji a magie ZBRANE, STAVBY a obecne veci vyskytujici se v tomto svete Jadro hry by GM neupravoval vubec, nebo jen na vlastni nebezpecei, naopak v nadstavbach by se mohl vyradit po libosti. Howgh Zef Kazdy sermir na hovno <xvolm05@sorry.vse.cz> kdyz nepratel nerovno Phone: 0326/724697 (elfsky s~proch) http://sorry.vse.cz/~xvolm05