Posted By: bivoy (Bivoj the Boarhunter) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Inteligence, presvedceni a ztotoztnovani se s postavou
Date:      Fri Sep 26 10:25:04 1997

Co se tyce sveta/systemu uz vsechno rekl prozmenu Wothan, takze k te 
inteligenci: 
> > Mely by mit postavy vlastni inteligenci, tedy mely by mit nejakou
> > 'papirovou'
> > inteligenci ?? Nebo by se mela brat inteligence hracu ?
>  tuto diskusi jsem jiz vedl nescetnekrat (teda mozna scetnekrat, ale ja si 
> nepamatuju, kolikrat to bylo)
>  Muj nazor je takovy, ze stejne jako sila, obratnost, telepaticke
> schopnosti, 
> umeni prace na pocitaci atd se u hrace a postavy lisi, mela by se lisit i 
> inteligence.
>  Pokud vas system nema takzvane 'pasti na inteligenci', i tak je odlisna 
> inteligence hrace a postavy, pokud je dobre zahrana, zabavna a o zabavu
> prece 
> jde, ne? 
Muj osobni nazor na realitu je, ze inteligence cloveka je geneticky dana 
zhruba jen asi ze 1/3 (to je spis intuitivni odhad), tedy ze se muze vyvojem 
posunout mozna az o 1/3 spektra na obe strany (kdyz je nekdo geneticky 
hlupak, tak z nej nevychovate genia, ale temer prumerneho asi ano).
Takze se typicky chovam tim zpusobem, ze postava ma tabulkovou inteligenci, 
ale nezasahuju, pokud hrac nehraje prilis daleko od ni. krome toho mam dojem, 
ze rada velkych duchu historie nemusela byt charakterizovana vysokou 
inteligenci, ale spise vuli, autoritou apod., takze mi pripada v poradku, ze 
vudci roli v druzine hraje hrac postavy s prumernou inteligenci.
Dale jsem rozhodne pro zachovani tabulkove inteligence, zejm. protoze kdyz se 
hraci o necem odmitaji dohodnout, nechavam je typicky hazet proti sobe, pokud 
jeden presvedcuje druheho, ma 'utocnik' opravu o charisma, 'obrance' o 
inteligenci, pokud se presvedcuji navzajem, tak to typicky scitam. 
> > Kdyz jim date hrat presvedceni, je to omezeni ... budiz zrusme ho ... ale 
> > zrovna tak potom mohou namitnout, ze predepsana inteligence (nejaky 
> > rozsah) je take omezeni. Tak co ... zrusit i tu ???
>  Ale mezi presvedcenim a inteligenci je podstatny rozdil. Presvedceni je 
> nesmysl. Podstatne lepsi je souhrn charakterovych vlastnosti, podle nichz se
> postava chova, to neni omezeni, to je hra hodna herce z Molierova ansamblu, 
> ale kdo to zvlada, rozhodne pridava hre na zajimavosti.
Zni to dobre, ale zda se mi, ze tohle si hrac bude vzdycky upravovat k obrazu 
svemu nebo podle sve uvahy a pripada mi to jako znasilnovani hrace nutit ho 
ridit svou postavu podle danych charakterovych vlastnosti. a naopak pro GM je 
prace navic sledovat, zda hrac dodrzuje presvedceni/charakter postavy. kdyz 
se tak nestane, spory o to, jak to resit jsou casto dost nechutne.
Kdyz postava trpi klaustrofobii, hodi si na inteligenci, zda se dokaze 
donutit do jeskyne vlizt, pripadne si nekdo z druziny hodi na charima, zda ji 
k tomu prevedci, ale i kdyz uspejou, tak bude mit tuny postihu, kdyz neuspeji, 
samozrejme nevleze. I kdyz muzou byt jeskyne, kde se klustrofobii netrpi. 
> > Vas Pivomil, hobit v nejlepsich letech ...
>                                Alnagon 

                                   Bivoj the Boarhunter
                                   mail: slanina@ff.cuni.cz
Some things DO work - crime does NOT pay (at least I believe so)

Search the boards