Posted By: bivoy (Bivoj the Boarhunter) on 'CZdungeon' Title: ad zbrane (re: Jeste herni systemy) Date: Sat Oct 4 14:14:09 1997 hi, takze k tem zbranim (pozn.:nerikam, ze jsem originalni) i.podle meho nazoru se situace hracu prilis usnadnuje v kazdem systemu, ktery operuje pouze s zivoty a nikoli s narusenim konkretnich casti tela. proto si myslim, ze by se behem souboje melo vzdy ohlasovat, na co se utoci a v pripade zasahu rozlisovat zhruba na stupnici nic - skrabnuti - zhmozdeni/otevrena rana - rozdrceni/useknuti/rozseknuti se vsemi dusledky - uz treti stupen hrozi infekci/vykrvacenim, ctvrty pak hranici s jistotou. casti tela na ktere se utoci by asi samy zhruba znamenaly ruznou sanci zasahu (rozlisoval bych zhruba nohy - paze - trup - krk - hlava - zbran) samozrejme na kazdou nohu/pazi se utoci zvlast ii.souhlasim s alnagonem a jeho rozdelenim na zhruba tri typy utoku u kazdeho typu zbrane, ale myslim si, ze pro ruzne typy je to ruzne: - mecem muzu zejmena bodat, sekat, mlatit hlavici - ostepem muzu zejmena bodat nebo tlouct nasadou, nicmene to znamena zhruba dve az ctyri charakteristiky pro zbran dal je potrebna nejaka charakteristika pro rychlost pohybu zbrani (jak rychle ji vytasim, nastavim do rany a podobne). dalsi charakteristikou je nepochybne odolnost zbrane, to jest jaka je sance, ze se zlomi/rozpadne apod. hmotnost jako takova neni typicky nutna, pokud GM hlida co vsechno postavy nesou (ja typicky: zbran u pasu, zbran na rameni, vak do max hmotnosti a drobnosti na opasku). iii.rekl bych soucasne, ze hody na prorazeni brneni a na zraneni jsou dost zbytecne. rekl bych, ze vztah je natolik linearni, ze pri klasickem doupecim hodu na utok a obranu proste rozdil o hodnote odolnosti brneni znamena prorazeni a skrabnuti, +1 prorazeni a seknuti/zhmozdeni, +2 prorazeni a useknuti/rozdrceni. ty konstanty berte samozrejme s rezervou. iv.ohlaseny kryt by se bral jako utok na protivnikovu zbran a mohl by vest i k jejimu zniceni, nebo zniceni veci uzite pro kryt v.rekl bych, ze segmenty na urovni kol v doupeti (ale jasneji definovanych) by mely stacit, predpokladam, ze vetsinou clovek uziva zbran, se kterou je rozumne rychly. zaroven zase rychlejsi zbrane obvykle znesnadnuji kryty, takze se nemuzes hnat hlava nehlava (tady vynechavam rodil mec - jina zbran) shrnuti: zbran by mela maximalne asi 6 charakteristik, spis mene, coz mi pripada pro situaci, kdy postava malokdy pouziva vic nez tri ruzne zbrane naraz, prijatelne. je jasne, ze zadny system nemuze byt 100% realisticky, ale v rozumne mire... pokud budou postavy bojovat zidlemi apod, jde o improvizaci GM. pro Kolcona: kdyz opomeneme vbodnuti do obchodnika, muzes skusit, jak je mec vyvazeny, jak je tezky, jak sedi v ruce (proste s nim zamavas a udelas par grifu), podivat se, jestli neni cepel napraskla, zrezavela, jestli je ze zeleza nebo bronzu atd. atd. kdyz jses zbranovy expert, poznas toho jeste mnohem vic. Bivoj the Boarhunter mail: slanina@ff.cuni.cz Some things DO work - crime does NOT pay (at least I believe so)