Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Zbrane a vubec
Date:      Fri Oct 10 12:20:39 1997

> > hrac-taktik numera znat potrebuje, protoze na jejich zaklade ridi svou
> > postavu.
> 
> - taktik....hmmm, v realu existuje taky taktika a taky nikdo nikdy nezjisti 
>   jake parametry jeho zbran ma.....ale nikdo mu prece nebrani ji vyzkouset.
>   Testovat ji tak dlouho jak uzna za vhodne (pokud na to bude mit cas) az
>   zjisti co ta zbran dovede.....myslim ze dulezity je vysledny efekt, ne
>   prave parametry zbrane - ty jsou dobre jen k tomu aby se vubec dal nejak
>   delat souboj, ale pokud clovek nezna ani parametry zbrani souperu je to
>   snad jedno ne? Muze maximalne odhadnout z tvaru a rozmeru jejich zbrani
>   v cem asi budou dobr a v cem ne a vyuzit toho.

Ale to jsou prave ty parametry, v realu to postava pozna intuitivne, ve hre to 
pozna z cisel.
Neni pravda ze zbrane nemaji ocividne parametry, u modernich zbrani jsou 
udany dokonce cisly (napriklad u kanonu se udava raze (tedy nicivost) a delka 
(tedy presnost), neco jako napr. 150L75)
Ve hre se to pak dela tak, ze hrac zjisti parametry svoji akce (treba utoku) a 
oznami cislo (tedy jak dobry je ten utok). Pak druhy - treba GM - zjisti 
parametry protiakce (treba uhybu druhe postavy), porovna ty dve cisla a 
zjisti jestli je uspesny utocnik nebo obrance. Hrac nezna parametry nepritele 
a ani je znat nemusi. Cisla nejsou ani tak pro informaci hrace, jsou tu pro 
GM, hrac jen hlasi spolu s tim co dela take to jak dobre se mu to dari a nez 
by to zdlouhave popisoval vlastnimi slovy, rekne radeji cislo.

> - mno...prokleti a podobne kraviny jsem nahradil necim mnohem prozaictejsim
>   ...necim na co snadno narazite v realu (snadneji nez na prokleti) - vada
>   materialu (to je kovarske prokleti :-)) ) se pochopitelne muze pokud ve 
>   zbrani je projevit i v tu nejnevhodnejsi dobu (asi prave v tu dobu).

BtW, kovari byli (treba u keltu a germanu) zhusta povazovani za kouzelniky, 
takze proc by nemohli fungovat jako kouzelnici i v RPG? Me to docela 
fungovalo a za "magicky" mec s runou proti reznuti jedna postava zaplatila 
desetinasobek ceny. (runa proti reznuti byla znacka jednoho kovare, kteremu 
se podarilo vyrobit castecne nereznouci ocel).
Jinak nelibi se mi v DrD a ADaD ze povazuji magicke zbrane za kvalitativne 
odlisne od normalnich. U me jsou magicke zbrane proste lepsi nez obycejne, 
nekdy byvaji okouzlene, ale to ze se mec ve tme rozzari jeste nemusi znamenat 
ze ma bonus na utok. 

>    .          .     Wothan z Haribola                   #-#-#-#-#-#-#-##-#-#

Richi

Search the boards