Posted By: Haribolo (Wothan Magnus Haribolo) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Zbrane a vubec
Date:      Fri Oct 10 13:01:46 1997

> Neni pravda ze zbrane nemaji ocividne parametry, u modernich zbrani jsou 
> udany dokonce cisly (napriklad u kanonu se udava raze (tedy nicivost) a
> delka (tedy presnost), neco jako napr. 150L75)

- ale no tak.....bavime se snad o chladnych zbranich a tam je ten rozdil
  sakra velky :-,

> a ani je znat nemusi. Cisla nejsou ani tak pro informaci hrace, jsou tu pro 
> GM, hrac jen hlasi spolu s tim co dela take to jak dobre se mu to dari a nez
> by to zdlouhave popisoval vlastnimi slovy, rekne radeji cislo.

- mno zatim jsem eliminoval cisla zbrani, ale pravdepodobne dojde i na dalsi
  nicmene stejne se bez nich neobejdu, to je jasny. Ale stale nevim proc by mel
  hrac vedet presne jake ciselne parametry ma jeho zbran? a zaroven hned vedet
  jake ciselne parametry ma zbran soupere? Vzdyt jak uz jsem rekl - zbrane se
  od sebe zase tak moc v jednom typu nelisi a tak ani rozdil nebude fatalni.
  A neexistuje parapetr, ktery je vzdy vyhodny. Pokud cisla zna GM uplne to
  postaci. nebavim se ted o utoku apod. ale jen konkretne o zbranich, protoze
  proste nechci zadne "mece +5" a jine zhovadilosti. 
- Zbrane intuitivne nepozna nikdo - pokud na to ma znalosti (a hrac ty znalosti
  mit musi, pokud je nema bude nucen si neco precist (i treba primo v 
  pravidlech) pokud tedy chce hrat valecnika, pokud ne nemusi to ani hrat) tak
  to proste pozna, staci mu aby obdrzel ciselne rozmery zbrane, proporce a
  vahu. Kdyz dostane vice zbrani muze porovnavat. Zbran muze vyzkouset...apod.
  Je to sice zdlouhavejsi, ale realistictejsi, nez kdyz na nej kovar hned 
  vybleje cisla.

> BtW, kovari byli (treba u keltu a germanu) zhusta povazovani za kouzelniky, 
> takze proc by nemohli fungovat jako kouzelnici i v RPG? 

- pochopitelne hrac muze povazovat kovare za kouzelnika, proc ne? Ale to
  preci neznamena, ze kovar bude ovladat magii apokud ano tak leda nejake
  nizsi formy....nicmene to sotva pomuze k vykovani magicke zbrane.

> fungovalo a za "magicky" mec s runou proti reznuti jedna postava zaplatila 
> desetinasobek ceny. (runa proti reznuti byla znacka jednoho kovare, kteremu 
> se podarilo vyrobit castecne nereznouci ocel).

- to je ale neco jineho.....i kdyz hrac veri ze za to muze magie, magie to
  neni :-) a prvni pohled zadny rozdil, ale pri setkani s opravdovou magii
  (jednou za uhersky rok) si muze myslet co chce a nepomuze to.

> Jinak nelibi se mi v DrD a ADaD ze povazuji magicke zbrane za kvalitativne 
> odlisne od normalnich. U me jsou magicke zbrane proste lepsi nez obycejne, 
> nekdy byvaji okouzlene, ale to ze se mec ve tme rozzari jeste nemusi
> znamenat ze ma bonus na utok. 

- mno zbran ktera se rozzari uz je magicka a takove ja nevedu vubec, ale
  fakt je, ze zadna takovahle zbran )ani ta nerezavejici) nema na zaklade
  tohoto zadny bonus navic. Vliv na parametry maji jen rozmery/vahy/proporce
  technologie a zpracovani + material.

> Richi

Nejde ti to?....vem si vetsi kladivo!   .             .  WWWW    .   /  |<<
     Vas posledni pohan z usvitu veku      .       .     [##] ..  .  II  | .
   .          .     Wothan z Haribola                   #-#-#-#-#-#-#-##-#-#
      .                                .      .         [##|#II/II#|#####|]
E-Mail:ladislav.tomic@vslib.cz                        . [##|#II  II#|#####|]
Hpege:http://mirage.kky.vslib.cz/~tomic/valhalla.htm    [##|#II  II#|#####|]

Search the boards