Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon' Title: Re: Ars Magica II Date: Tue Nov 25 09:07:54 1997 > > Dalsi nevyhodou jsou omezeni - vetsina kouzel muze pusobit jen do > > vzdalenosti > > do jake magus dohledne, trvani je casto omezeno na dobu od rozedneni do > > soumraku (a naopak), temer zadne kouzlo nevydrzi dele nez rok. > > - tohle je prave to co nechapu - kdyz to porovnavam s realnym pojetim > magie (tedy s pojetim v tomto svete) prijde mi ze magie v hrach je > porad nejaka technika ci technologie.....vse je zalezitost energie > a aury.....jenze IMHO mag operujici se zrcadlem a provozujici tzv. > zvednou magii dohledne kamkoliv (za urcitych podminek a omezeni) > bez ohledu na vzdalenost (vzdalenost nema na kvalitu "prenosu" vliv) > pokud vysle ducha/demona nebo jej vytvori (elementalni larvu apod.) > aby nekomu skodil - nema pro neho vzdalenost zadny vyznam....je mozne > ze to vsechno v ArM je, jen jsi to nepopsal, ale magie bez techto > moznosti by byla jen bezducha technologie.....neco jako metalurgie apod. Vim co myslis ale tady tomu tak neni. Aby mag mohl neco okouzlit, potrebuje nejake mysticke spojeni s tim co ma okouzlit. Toto spojeni muze zprostredkovat maguv pohled. Ovsem samozrejme toto pravidlo lze obejit pravidlem sympatismu, tzn pokud mam nejaky predmet, ktery ma mysticke spojeni s tim na koho chci kouzlit (napr. jeho vlasy, kus kosile ap.), mohu ho okouzlit i na vetsi vzdalenost, ale obecne jde o dost tezka kouzla, nejspis ritualy. > - citim tady neprijemne pouziti elfu....je-li to paralelni svet, co tam u > vsech > vsudy zase delaji elfove?...to je zase nejaky ustupek starym a > "osvedcenym" > a "oblibenym" pojetim svetu?Nebo jde opravdu o nejake JINE bytosti? > IMHO v mem systemu mohou elementarni bytosti volne "kouzlit" ale jen v > mezich sveho "rodneho" zivlu....jenze to je pro ne prirozena cinnost takze > by se to jako magie jevilo jen lidem.....bohudik ale hraci nemohou hrat > tyto > elementary (jen lidi). Jiste, elfove jsou pojati "germanskym" zpusobem - jsou to vetsinou ruzni skritci, silvani, vily ap., ale mohou to byt i mocni carodejove (co treba Morgana la Fae). Vsichni vsak vytvareji "elfi auru" a nesnaseji zelezo. Hraci sice nemohou hrat elfy, ale mohou hrat postavy s krvi elfu - vetsinou z toho maji nevyhody :) Ovsem nejsou to zemiti "tolkienovsti" elfove, jsou to opravdu nadprirozene bytosti, ktere neziji tak uplne v nasi realite, spise sem "prolinaji" ze sveho sveta Arkadie. > - no to se mi libi :-) ty chyby....ale takovehle silenosti jako je ta > "konska ohanka" to uz je IMHo zbytecne prehnane :-) Samozrejme, ale pokud je sileny GM.... nic neni nemozne. :) Jinak existuji tu i velice silna kouzla typu "instant death" (i kdyz zadne hromadne), ovsem ty jsou extreme narocna. Vetsinou to pouzivaji kouzelnici-specialiste, kteri treba umi poradne jenom to jedno kouzlo (po 15 let trvajicim uceni). Fireball je tu taky (Ball of the Abysmal Flame), ale mag se jim musi trefit a ohen spali jen zasazenou postavu. Zablesk sice muze nekoho oslepit (kdyz ma mimoradnou smulu tak i natrvalo) ale jinak nic moc, na to jak je tezkej. > . . Wothan z Haribola #-#-#-#-#-#-#-##-#-# Richi