Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Ars Magica II
Date:      Tue Nov 25 09:07:54 1997

> > Dalsi nevyhodou jsou omezeni - vetsina kouzel muze pusobit jen do
> > vzdalenosti 
> > do jake magus dohledne, trvani je casto omezeno na dobu od rozedneni do 
> > soumraku (a naopak), temer zadne kouzlo nevydrzi dele nez rok.
> 
> - tohle je prave to co nechapu - kdyz to porovnavam s realnym pojetim
>   magie (tedy s pojetim v tomto svete) prijde mi ze magie v hrach je
>   porad nejaka technika ci technologie.....vse je zalezitost energie
>   a aury.....jenze IMHO mag operujici se zrcadlem a provozujici tzv.
>   zvednou magii dohledne kamkoliv (za urcitych podminek a omezeni)
>   bez ohledu na vzdalenost (vzdalenost nema na kvalitu "prenosu" vliv)
>   pokud vysle ducha/demona nebo jej vytvori (elementalni larvu apod.)
>   aby nekomu skodil - nema pro neho vzdalenost zadny vyznam....je mozne
>   ze to vsechno v ArM je, jen jsi to nepopsal, ale magie bez techto
>   moznosti by byla jen bezducha technologie.....neco jako metalurgie apod.

Vim co myslis ale tady tomu tak neni. Aby mag mohl neco okouzlit, potrebuje 
nejake mysticke spojeni s tim co ma okouzlit. Toto spojeni muze 
zprostredkovat maguv pohled. Ovsem samozrejme toto pravidlo lze obejit 
pravidlem sympatismu, tzn pokud mam nejaky predmet, ktery ma mysticke spojeni 
s tim na koho chci kouzlit (napr. jeho vlasy, kus kosile ap.), mohu ho 
okouzlit i na vetsi vzdalenost, ale obecne jde o dost tezka kouzla, nejspis 
ritualy. 

> - citim tady neprijemne pouziti elfu....je-li to paralelni svet, co tam u
> vsech
>   vsudy zase delaji elfove?...to je zase nejaky ustupek starym a
> "osvedcenym"
>   a "oblibenym" pojetim svetu?Nebo jde opravdu o nejake JINE bytosti?
>   IMHO v mem systemu mohou elementarni bytosti volne "kouzlit" ale jen v 
>   mezich sveho "rodneho" zivlu....jenze to je pro ne prirozena cinnost takze
>   by se to jako magie jevilo jen lidem.....bohudik ale hraci nemohou hrat
> tyto
>   elementary (jen lidi).

Jiste, elfove jsou pojati "germanskym" zpusobem - jsou to vetsinou ruzni 
skritci, silvani, vily ap., ale mohou to byt i mocni carodejove (co treba 
Morgana la Fae). Vsichni vsak vytvareji "elfi auru" a nesnaseji zelezo.
Hraci sice nemohou hrat elfy, ale mohou hrat postavy s krvi elfu - vetsinou z 
toho maji nevyhody :)
Ovsem nejsou to zemiti "tolkienovsti" elfove, jsou to opravdu nadprirozene 
bytosti, ktere neziji tak uplne v nasi realite, spise sem "prolinaji" ze 
sveho sveta Arkadie. 

> - no to se mi libi :-) ty chyby....ale takovehle silenosti jako je ta
> "konska ohanka" to uz je IMHo zbytecne prehnane :-)

Samozrejme, ale pokud je sileny GM.... nic neni nemozne. :)
Jinak existuji tu i velice silna kouzla typu "instant death" (i kdyz zadne 
hromadne), ovsem ty jsou extreme narocna. Vetsinou to pouzivaji 
kouzelnici-specialiste, kteri treba umi poradne jenom to jedno kouzlo (po 
15 let trvajicim uceni).
Fireball je tu taky (Ball of the Abysmal Flame), ale mag se jim musi trefit a 
ohen spali jen zasazenou postavu. Zablesk sice muze nekoho oslepit (kdyz ma 
mimoradnou smulu tak i natrvalo) ale jinak nic moc, na to jak je tezkej.

>    .          .     Wothan z Haribola                   #-#-#-#-#-#-#-##-#-#

Richi

Search the boards