Posted By: DnF () on 'CZdungeon' Title: Uceni dovednosti Date: Wed Feb 17 10:42:15 1999 TAk me neco (vlastni hlavou) napadlo. Byla tu rec o uceni vlastnosti, je jasne, ze se nic neuci linearne, ale ani po rogaritmicke krivce. Ze zacatku chvili neumis nic, pouze shromazdujes informace, ktere ti pozdeji k necemu budou. Pak nahle vsecko jse snadno, az se to zase zacne spomalovat, jak se z tebe stava mistr. S tim snad souhlasite. Platit by to melo, skusme plavani. Muzete to preskocit, je-li vam to jasne :)) Prvni tyden dva te uci jak plavat, zkousis to na melcine, splyvani, pak plaves na spagate.... dohromady neumis nic, co bys mohl pouzit. Pak dalsi tyden dva se postupne ucis sam plavat. A bhem docela kratke doby umis plavat lip, vydrzis dyl, plaves rychleji. A pak se to zarazi, a jenom intenzivnim treninkem se dostanes na spici. Ale implementovat to do systemu je slozite. Zvlast pro hrace, kteri budou stale hledet do jakychsi grafu a tabulek. A tak jsem myslel, ze by se to dalo hodit na tvurce systemu. Dovednost se sice uci linearne, je to bez problemu s pocitanim, ale pouzivani dovednosti je v systemu omezeno nelinearne. NApr. tedy je dano, ze plavat bez pomoci umis od dovednosti 25 (v rozmezi 0-100) Plavat v rece se silnym proudem a perejemi od 40, a v mori od 80. Este lip by se to implementovalo pro dovednosti, ktere v naplni maji cinnosti, jako napr. kouzleni. Na zacatek nedam nic, doprostred hromadu jednoduchych kouzel, na konec rozprostru kouzla slozita. Takze to prenese hlavni zatez na tvurce systemu, a na PJ. Vyhoda je, ze neni obecny model zlepsovani, ale kazdou dovednost je mozne "naladit" jinak. Fuj, to je dlouhy. Kdo to precet, tomu dik. DnF Zdravim vsechny parany her na hrdiny a alchymisty zvlast! don Fanfan, strasny pirat vsech mori. mail-> dnf@pobox.sk