Posted By: Haribolo (Wothan Magnus Haribolo) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Magove pro haribola
Date:      Mon Dec  8 14:22:18 1997

> Jinak si ale nemyslim, ze by to tak nutne muselo dopadnout... pouze mohlo,
> kdyby tam te teorie bylo moc. Pokud ji tam bude primerene, tak to IMHO
> bude docela v poradku... neni duvod, proc by se hrac maga nemohl naucit
> trochu teorie.

- vis...ono nejde o to ze by te teorie bylo zase tak moc jako spis o to 
  PODLE CEHO (kurna uz z tech velkejch pismen blbnu...bud se ze mne stane
  demagog nebo Smrt~ :-) ) by ta magie byla delana. To co bych pouzil by byl
  jen vysek z celkoveho pojeti magie upraveny tak aby to slo hrat (nutne)
  ne vsechno :-) nicmene bylo by toho dost na to aby to cloveka co chce byt
  "rychle nadupany mag fireballista" znechutilo a odradilo at uz bude Gm
  kdokoliv (sebe lepsi/horsi).
- Proto rikam "detail" - proto rikam ze rozdil neni v obsahlosti ale v celkovem
  pojeti, zamereni , smyslu a ucelu, cili a pouziti magie i jejimu vztahu k
  svetu, ktery v mem systemu je nemenny a svazany se systemem - jak uz jsem 
  rekl nechci delat universalni prenosny system i prez jeho nesporne vyhody.
 
> P.S. Uz to tu asi padlo, ale - v soucasnych RPG je magie zprznena hlavne
>      proto, ze to vetsina hracu chce, a vydavatel se jako spravny obchodnik
>      prizpusobuje. Pokud udelas neco velmi odlisneho, muze to byt zajimave,
>      ale asi na tom nevydelas (ovsem v dnesni dobe v CR nevydelas ani na
>      klasickych RPG ;-).

- to je kamen urazu....asi jsem zasadovy magor, ale prece jen citim ze kseft
  a penize nejsou vsechno, ale i kdyby byli - pak by kazdy autor byl otrokem
  trhu ne? Je to kolobeh - hraci vyzaduji co znaji a na co jsou navykli a 
  navykli jsou na to co se jim dava....uznavam ze udelat neco jineho je dost
  riskantni krok z hlediska obchodni strategie a kdo ma odvahu jej ucinit
  bud zanikne a zkrachuje, nebo vydela a zalozi novy trend. Taky je to dost o
  odvaze autoru i hracu zkouset jine smery, hazet za hlavu nemenna a ustalena
  schematka a archetypy postav, hrdinu a pribehu. 
- ale jinak - uz kdyz jsem o tom zacal uvazovat - mel jsem za to ze takhle
  pojata hra by si nasla asi bohuzel jen uzky kruh priznivcu a ze by to zadne
  ekonomicke terno nebylo. Pochopitelne zurivi zastanci svetu DrD by asi tenhle
  muj system neprijali.....magie by bylo malo, magove by mohli jen malo carovat
  a jinak se chovat...magie by nebyla zbran (primarne vubec ne) a mag by nebyl
  valecnik (ani kdyby chtel byt system by mu to neumoznoval), myticke postavy
  by tam byli ale jen zridka a hraci by hrali jen lidi, zbrane by se 
  vyskytovali jen a jen realisticke pouzivane v historii (zadne fantasy 
  kraviny) a presto by to bylo fantasy....

> Chcete se mnou kamaradit? Jestli jo, tak piste...           dluhosj@vscht.cz

Nejde ti to?....vem si vetsi kladivo!   .             .  WWWW     /  |<<
     Vas posledni pohan z usvitu veku      .       .     [##] ..  II  | .
   .          .     Wothan z Haribola              #-#-#-#-#-#-#-##-#-#
      .                                .           [##|#II/II#|#####|]
E-Mail:ladislav.tomic@vslib.cz                   . [##|#II  II#|#####|]
http://mirage.kky.vslib.cz/~tomic/valhalla.htm     [##|#II  II#|#####|]

Search the boards