Posted By: bivoy (Bivoj the Boarhunter) on 'CZdungeon' Title: dialogy v RPG Date: Fri Jan 30 12:34:18 1998 hi all (zejmena DMs/GMs/Storytellers/etc.), jak dalece v RPG trvate na tom, aby hraci presne formulovali, co jejich postavy rikaji apod. - (a) povazujete za prijatelnou formulaci typu 'muj zlodej se snazi vemluvit do prizne veliteli strazi' nebo (b) chcete, aby priblizne rekl, na zaklade ceho se vemlouva do prizne, nebo (c) trvate na 'hrani' (roleplaying) celeho dialogu? a jak se vam to osvedcuje? nedavno jsem vedl hru na zaklade pravidel Vampire, ale bez vampyru a jedna postava (on) se snazila v baru sbalit jistou slecnu a hrac k memu zdeseni nebyl schopen (nebo ochoten?) formulovat, co ji rika atd. *pozn. Vampire the Masquerade ma v pravidlech pasaz popisujici, jak provadet hody, kdyz se vampyr snazi 'svest'(seduce) smrtelnika, aby pak mohl pit krev. a tim se dostavam k dalsi otazce: jak z hlediska GM resite situaci, kdyz se schyluje k nejakym intimnostem? mym zvyklostem by sedelo vyresit hodem (nebo podle potreb zapletky), zda k necemu skutecne dojde nebo ne a pak nechat na predstavivosti hracu, co se delo v posteli a preskocit k udalostem pote (pokud partner v posteli nevypravi neco klicoveho pro zapletku, prirozene). Bivoj the Boarhunter mail: slanina@ff.cuni.cz http://sals.natur.cuni.cz/~bivoj Some things DO work - crime does NOT pay (at least I believe so)