Posted By: bivoy (Bivoy) on 'CZdungeon' Title: Re: PC DM Date: Thu Feb 12 08:19:31 1998 > Sledovani celeho sveta pocitacem je myslim zbytecne. Ale mel by sledovat > vsechno, co je v okruhu jednoho dne cesty jakkoliv od druziny. Plus > samozrejme pocasi, zver, lesni pozary, atd... No tady jde o to, v jakem rozsahu se hraje. Pokud jsou postavy zavrene v nejake monstrozni self-sufficient jeskyni, tak staci sledovat tu jeskyni, pokud se pohybujou v prostredi vladnich spicek (nebo pokud jsou sami takove spicky - podle mne v 95% chyba DM), tak je treba sledovat v hrubych rysech politicky vyvoj celeho kontinentu - prinejmensim si ho vymyslet. Ale nevim, jestli by to masina dokazala natolik realisticky, a zaroven nevypocitatelne, jako zivy DM. Proste jde o to, ze jakykoli program by se asi zvrhnul v pomerne predvidatelnou sekvenci beznych jevu, bez nejakych nesmyslnych nahod, ktere cini zivot zajimavym. > A pak rekne prave DMovi, ze skupina potkala NPC a ty se snaz. A masina by > mela udrzovat VESKERE udaje o postavach, hrac zna jenom osobnost, ne udaje. Hmm. Mam pocit, ze ve vetsine RPG jsou ty udaje stejne natolik obecne, ze je to v zasade jedno. Krome toho davaji hraci predstavu o jeho postave. Je to jako s kreslenim mapy - hraci si ji casto musi kreslit i v situaci, kdy si ji postavy urcite nekresli, proste proto, aby si dokazali predstavit situaci a aby DM mel doublecheck, ze si ji presdstavuji spravne. > Cili hrac rekne: chci skocit pres propast. Masina zjisti sirku, provede > nahodu a hopsne. Aby hrac ani nevedel, ze ma sanci to skocit. Pouze ze > zkusenosti, tak jako v RL. Ty nevis, ze mas treba obratnost 14, ale vis, ze > vetsinou skocis 4,30 metru. Nekdy jo, nekdy ne. A neznas udaje. Proc by to > mel znat hrac, kdyz masina to zvladne lip. atd... Hmm. A predtim by se mela masina zeptat hrace, jestli jeho postava odhaduje, zda ma sanci preskocit nebo ne. Obavam se, ze obecne udaje maji svuj smysl. Taky mam pocit, ze prace DM spociva v tom, vymyslet, jak resit situace, ktere se dostavi. Ktere proste nemuzes natolik predvidat, abys je do programu nacpal a ktere se navic kolikrat opakuji treba jen jednou za Chronicle (jak se tehle veci rika mimo VtM ?). A navic jsou kolikrat zdanlive nepatrne rozdily, ktere DM proste poznava citem (kdyz je dobry - musi byt). Jak pocitac pozna, jestli se hrac do nejakeho NPC skutecne zamiloval (me se to jako hraci parkrat stalo - samozrejme ne na te urovni, jako kdyz se zamilovavam v realite, ale do jiste miry jo), nebo jestli chce tu holku jenom svest. Samozrejme, ze se hraci muze povest oklamat i DM (nebo i sebe), ale precejen to ma tezsi. > Martin > Ale aspon neco. V chatu jsem Mrqa, emajl je krupickam@writeme.com Bivoj http://sals.natur.cuni.cz/~bivoj