Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon'
Title:     Re: PC vs. PJ
Date:      Wed Feb 18 12:45:58 1998

> 3. Podle mne to co by stalo za to naprogramovat jako pomucku pro PJ by bylo:
> a) pro zacinajici PJ nejakej "generator jeskyni" (treba v grafice)

Tak to bych byl zasadne proti - nahodne generovane jeskyne jsou zvrhlost ktera 
se vyskytla v DaD (z ktereho to okopirovalo DrD) a nastesti neprezila (v 
celosvetovem meritku) vydani ADaD.
Daleko vhodnejsi se mi jevi pouzivani predem pripravenych dobrodruzstvi (v 
ADaD moduly) ktere jsou vyzkousene, (nekdy) zajimave a zacinajici GM se z 
nich muze i necemu priucit. Jsem rozhodne proti pouzivani nahodnych 
generatoru jeskyni (tzv.sileni zednici) a nahodnemu hazeni nestvur  
nebot nahodny dej zavede hru zcela bezpecne do propadliste nudy.

Jedine ospravedlneni nahodneho vytvareni deje je, kdyz chce GM rychle a bez 
vetsi namahy udelat rozsahlou kampan. I tehdy vsah musi jednotlive sceny 
pripravit, nahodne je pouze jejich rozmisteni v pribehu. Takto vznikne sice 
zcela bezobsazne dobrodruzstvi s literarni kvalitou serialu Dallas, ovsem 
pokud maji hraci dobre postavy, mohou dobrodruzstvi ozivit, takze to nakonec 
nebude nudne, ale uspech rozhodne neni jisty. 


> nekteri hraci si na hodech kostkou zakladaji. 

Pokud vim tak skoro vsichni.

> c) Mno a nakonec by takovej programek moh umet generovat mapy sveta a 
> tisknout je. PJ by je ruzne upravoval zoomoval podle potreby atd. proste 
> takovej mensi GIS. 

Jo, to by se DOST hodilo. Idealni by byl program ktery by obsahoval jak mapu 
tak i databazove udaje, napr. pocty obyvatel, hospodarske udaje atd. 

Taky by se docela hodila nejaka inteligfentni databaze postav, ktera by 
mapovala charaktery postav a jejich vzajemne vztahy (autori televiznich 
serialu neco takoveho urcite maji :)
Chystam se neco takoveho napsat, ale cert vi kdy (a jestli) to dokoncim.
 
>                                                   Maca 

Richi

Search the boards