Posted By: Haribolo (Wothan Magnus Haribolo) on 'CZdungeon'
Title:     Re: PC vs. PJ
Date:      Fri Feb 20 14:20:09 1998

>  Tusim, ze Richi tu mel onu poznamku, se kterou musim souhlasit, ze hraci
> MUSI byt stredem hry a ostatni bezi jen na pozadi. Kdyz tomu tak totiz neni, 
> muze se stat hra chudou.

- vubec ne....kdyz vis ze vsechno kolem je tam jen kvuli tobe a jen momentalne
  kvuli tobe...pomijiva kulisa, ale kdyz vis ze to cele funguje i bez tebe a ze
  jsi soucasti toho sveta, ale svet se nezbori bez tebe je to jine....

> Ona hra by mela byt asi spis dobrodruzstvi nez "obycejny"
> zivot, proste je pro hrace zajimavejsi, kdyz hra graduje, ma nejakou pointu
> a postavy neco delaji. Je trochu trapne a deziluzivni, kdyz se postavy
> dozvedi, 
> ze se jejich hlavni protivnik, na ktereho leta sbirali sily a vymysleli 
> taktiku, jak se s nim vyporadat, zabil kdyz uklouznul na schodech do sklepa.

- ale to k tomu patri....nekdo sestavi ohromnou armadu po letech aby dobyl
  nejake uzemi a to uzemi nebo nekoho porazil a protivnik najednou umre...
  co dal? armada ceka, je pripravena, vycvicena a hlavne - zada si zold a
  korist!....mno...tak rychle vymyslet nejake jine nove upotrebeni...jiny
  utok, jine vyuziti....novy cil, novy smer, nove plany! zivot (i hra) je
  zmena....zivot neni monotematicky, predvidatelny a nalajnovany pribeh, ve
  kterem vim ze at delam co delam nemuze se mi nic stat, protoze o zivot,
  "jako ve spravnem pribehu se spravnou gradaci" pujde az na konci v pointe :-)
  naopak....zivot v dobre udelanem svete (uznavam ze je to ale strasne tezke
  udelat) graduje kazdym okamzikem....zadny boj pak neni rutina, protoze vzdy
  jde o zivot (klidne na zacatku pribehu) a pokud to clovek vi - pak se rve
  o zivot (vi ze PC neodpousti nic) a pribeh PRO NEJ graduje v tom okamziku...
  protoze co bude po jeho smrti....to uz ho nezajima, hlavni je prezit a zit.

>  Ono uz staci, kdyz se protivnik chova logicky. Predstavte si, ze za CP
> hraje dalsi hrac, to je pro druzinu vrazedne (vlastni zkusenost).

- proto bych byl jen rad kdyby ten program umoznoval krome pocitacem 
  generovanych a ovladanych postav i generaci a vstup postav rizenych dalsim
  clovekem...(ciste ucelove postavy, zadni dalsi hraci) a zasazovane mezi
  postavy ovladane pocitacem coz si ale nedovedu moc dobre predstavit v 
  podobe pocitace...jak by na to reagoval....sila :-))

- Ja jsem pro aby se zil zivot....neporazitelny hrdina v heroickem pribehu
  s hrdinskou pointou a hrdinskou smrti/vitezstvim je asi vazne dobrej jen
  na leceni komplexu....masim ze system a svet by mel byt realisticky, jen
  by mel umoznovat to co v tomhle svete bud nejde, nebo to je prilis 
  nebezpecne - tj. vice nebezpecnych situaci, moznost prozit dobrodruzstvi
  v jinych dobach, moznost stat se nekym jinym...ale zasadni svet, jeho 
  logiku a smysl bych nechal stejny...realisticky....ne umely, nelogicky
  a nasilne pokrouceny do tvaru "standartnich postupu pribehu" ...heh to
  mi pripomelo definici "pohadky" podle Pratchetta - kdo cetl Carodeky na
  cestach vi o cem mluvim :-))

>                                Alnagon

* Nejde ti to?!...vem si vetsi kladivo! *             WWWWWWWW   //  |<<
*     Vas posledni pohan z usvitu veku  *              [#|##]    I|I  | 
*           Wothan Magnus von Haribolo  *         #####-#-#-#-#-#-#-#-##
_______________________________                    [##|@80/E-Mail:wothan.haribolo@post.cz                     [##|@8|  |8@|@@@@@|]
http://mirage.kky.vslib.cz/^tomic/valhalla.htm     [##|@8|__|8@|@@@@@|]

Search the boards