Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon'
Title:     Re: PC vs. PJ
Date:      Fri Feb 20 15:26:12 1998

> >  Tusim, ze Richi tu mel onu poznamku, se kterou musim souhlasit, ze hraci
> > MUSI byt stredem hry a ostatni bezi jen na pozadi. Kdyz tomu tak totiz
> neni, 
> > muze se stat hra chudou.
> 
> - vubec ne....kdyz vis ze vsechno kolem je tam jen kvuli tobe a jen
> momentalne
>   kvuli tobe...pomijiva kulisa, ale kdyz vis ze to cele funguje i bez tebe a
> ze
>   jsi soucasti toho sveta, ale svet se nezbori bez tebe je to jine....

Ale to je samozrejme, herni svet funguje i bez postav a kterakoli postava muze 
kdykoli zemrit (i kdyz obvykle zemre po serii hrubych chyb hrace :)
Ale smrt postavy by nemela byt nahodna.
Wothan vidi hru jako realny pribeh - nic neni predem dane, veci jdou tak jak 
chodi i v zivote.
Ja mam opacny  nazor: podle me by gamemasterr mel vychazet z tradice 
vypravecske, dobrodruzstvi by melo (alespon do urcite miry) mit osvedcenou 
formu pribehu: melo by tedy obsahovat uvod, zapletku a finale a nemelo by 
obsahovat zbytecne prvky, ktere se v pribezich "ze zivota" nutne vyskytuji.

To neznamena ze dobrodruzstvi musi byt primitivni - muze obsahovat desitky 
pribehu ktere se ruzne prolinaji, postavy se mohou v prubehu deje vyvijet 
atd. Ale to vsechno ma jeden dulezity cil: hraci se musi bavit kdyz jejich 
postavy ziji i kdyz umiraji. Kdyz celou druzinu utopi povoden, je to hloupe a 
svedci to prinejmensim o bezohlednosti Gamemastera, ktery klidne zabije 
postavu kterou si hrac dlouho pripravoval, snazil se hrat zajimavy charakter a 
vubec se mu postava libila. 

> >  Ono uz staci, kdyz se protivnik chova logicky. Predstavte si, ze za CP
> > hraje dalsi hrac, to je pro druzinu vrazedne (vlastni zkusenost).

Dobre je kdyz se protivnik VZDY chova logicky (alespon podle sve logiky). 
Postavy pak alespon mohou castecne predvidat jeho kroky.
Nemam rad sceny, kdy pet vlku napadne pet ozbrojenych postav - vysledek boje 
je predem jasny, vlci nemaji sebemensi sanci.
To neni logicka hra, ale mnoho GM to bezne dela. Proc by se hordy skretu 
znovu a znovu vrhali na dobrodruhy, kdyz videli ze jeden dobrodruh jich snadno 
zabije deset? Radeji at jim otravi vodu.
Postavy vypiji otravenou vodu a zemrou - zdanlive nikdo neudelal zadnou chybu 
a druzina presto zemrela. Ve skutecnosti udelal chybu GM - mel postavam dat 
moznost jed odhalit, napr. sluha nektere z postav muze zahlednout skreta, jak 
se mota kolem studny ap. A to je ono - svet musi davat smysl, ale zaroven GM 
v tomto svete musi vytvaret pribeh. Takze IMHO proste realisticke ztvarneni 
na dobre dobrodruzstvi zdaleka nestaci. 

> - Ja jsem pro aby se zil zivot....neporazitelny hrdina v heroickem pribehu
>   s hrdinskou pointou a hrdinskou smrti/vitezstvim je asi vazne dobrej jen
>   na leceni komplexu....masim ze system a svet by mel byt realisticky, jen
>   by mel umoznovat to co v tomhle svete bud nejde, nebo to je prilis 
>   nebezpecne - tj. vice nebezpecnych situaci, moznost prozit dobrodruzstvi
>   v jinych dobach, moznost stat se nekym jinym...ale zasadni svet, jeho 
>   logiku a smysl bych nechal stejny...realisticky....ne umely, nelogicky
>   a nasilne pokrouceny do tvaru "standartnich postupu pribehu" 
                                          ^
Myslim ze se pise standardnich (standarty uz tu vidim ponekolikate)
                         ^
Kdyz hrajeme nejakou "realistictejsi" hru - napriklad Vampira - mame 
takove empiricke pravidlo: Postava by si nemela porizovat pistoli, nebot 
postava ktera si ji velice zahy zemre. :) 

> 
> >                                Alnagon
> *           Wothan Magnus von Haribolo  *         #####-#-#-#-#-#-#-#-##

Richi

Search the boards