Posted By: Maca (zvyk je krouzkova kosile) on 'CZdungeon' Title: smrt postav Date: Thu Feb 26 11:02:24 1998 Zdravi Maca V nekterych z predchozich postu se zase objevila otazka, zda killnout postavu, kdyz ji treba padne spatny hod. Muj nazor na to je ten, ze PJ musi byt pedevsim dobry psycholog a musi pochopit a znat vztah hrace k postave. Proto pokud PJ usoudi, ze se postava zachovala hloupe musi zvazit nekolik aspektu. 1. O jak velky prohresek se jedna (opomenuti, nedbalost, risk v zajmu druziny, riskovani jen tak, atd). 2. Jak hodne hrac lpi na postave a jak on se diva na pripadnou smrt sve postavy a jak by se divali na jeho smrt spoluhraci. 3. Kolik postav a jakym zpusobem mu jiz chciplo:-) Vsechny tyto aspekty zvazit a pak se podle toho zachovat treba nasledovne: a) Pokud PJ dojde k zaveru, ze postava by mela mit malou pravdebodobnost a nezalezi na tom, zda postava zhebne ci ne a jeji smrt treba ozivi hru, tak nasadit nizka procenta a nechat hazet hrace. b) V opacnem pripade pak stanovit jen tak procenta a hodit tajne za hrace. V pripade neuspechu pak dukladne zvazit okolnosti a bud postavu zachranit (coz by se asi moc nelibilo Haribolovi) a nebo ji nechat hodit znovu. Nezapomente ze se jedna o hru lidi. Aspekty dulezitosti jsou serazeny podle dulezitosti (1. nejvetsi vaha,...). Jinak jak jsem to tady tak procital, tak to vypada, ze se vsichni tak nejak snazi dobrat idealniho RPG coz chvalim. Jenom nezapominejte na chudaka PJ. Je to taky jenom clovek:-) Maca P.S.: Pocitaci bych nesveroval generovani postav, ale pouze generovani "nepratelskych postav" dost by to usetrilo PJ generovat napr. armady skretu, ktere chce predhodit triclene druzince. Prosim priznivce Haribola, aby toto nekomentovali, jsem velkym fandou DRD:-)