Posted By: bivoy (Bivoj (the Boarhunter ?)) on 'CZdungeon'
Title:     Re: smrt postav
Date:      Thu Feb 26 14:51:44 1998

> > 1. O jak velky prohresek se jedna (opomenuti, nedbalost, risk v zajmu
> > druziny, riskovani jen tak, atd).
> - to je jasny....ale posoudit z hlediska moznych nasledku, nikoliv z
> hlediska moralniho - tj. chtel pomoci druzine...tak mu to promineme.
** Spis naopak. DM muze za urcite situace (viz. muj predchozi post k tematu) 
primhourit oko, pokud si hrac neceho nevsimne, ale pokud se bude prat s 
jeskynnim medvedem, aby druzina mohla utect, tak zakonite chcipne a DM by 
udelal chybu, pokud by ho chranil. Pozustali hraci muzou kolegovi podekovat a 
pozustale postavy muzou postavit chram.  

> > 2. Jak hodne hrac lpi na postave a jak on se diva na pripadnou smrt sve 
> > postavy a jak by se divali na jeho smrt spoluhraci.
> - to je naprosto nepodstatne....podobny pristup dava realnou viru v 
>   nesmrtelnost nekterym postavam, nebo i jen viru ze preze vsechno vazne o
>   nic nejde....az nakonci neco mozna bude hrozit.
** souhlasim, tohle je neprijatelne. v tomhle se proste musi merit vsem hracum 
stejne, jinak hra spatne dopadne. DM muze naddrzovat postavam nebo priseram, 
ale nikoli jenom nekterym postavam. 

> - to je strasne okate.....ukrutne, to se mi vazne nelibi - jasne...vadi vam 
>   tak moc smrt z nahody?...ale stesti a uspech z nahody vam nevadi co?
** Ano. Pripada mi neprijatelne si kazdy mesic herniho casu hazet na to, 
jestli v kraji nevypukne mor a postavy nepochcipaji. Bylo by to realisticke, 
ale nesedelo by mi to. Neumim si predstavit, co by na tom bylo zabavneho, 
strhujiciho, vzrusujiciho nebo co. (jina vec je, ze v zemi je mor a postavy 
ji musi projit s tim, ze se museji vyhybat vsem lidskym obydlim, lidem a 
pomalu vsemu, na co clovek kdy sahl - opomijim biologii nemoci, respektive 
postavy ji nemuzou znat). 

> - prave pro to ze se jedna o hru a ne o divadlo si myslim ze lpet na
>   pravidlech a na jasnych a rovnych ferovych podminkach pro vsechny hrace 
>   neni nesmyslne.
** Prave proto, ze je to hra a nikoli divadlo, nelze lpeni na pravidlech hnat 
na ostri noze (ne ze by v divadle nejaka ostra pravidla byt mela, to nerikam) 
- neni mozne udelat pravidla stoprocentne dokonala a proto musi existovat 
unikove klauzule v podobe prava DM pravidla nerespektovat. K certu pochop uz 
jednou, ze tyhle veci jsou kvuli tomu, aby se hraci bavili a ne aby se 
simuloval svet. A bavit se musi i DM a nektery DM proste potrebuje, aby ho 
hraci oslovovali Domine et Deus. To, ze podminky pro hrace musi byt primerene 
jasne a maximalne rovne, to souhlasim. 
Kdyz jednou v nejake situaci postavu zachranim, tak to ve stejne situaci 
musim udelat vzdy. Jestli naopak v nejake situaci postavu zabiju, musim to uz 
ve stejne situaci delat vzdy.
Nastesti se stejne situace neopakuji ;-) 

> *           Wothan Magnus von Haribolo  *         #####-#-#-#-#-#-#-#-##

                                   Bivoj (the Boarhunter ?)
                                   http://sals.natur.cuni.cz/~bivoj
There's a method in my madness <HOWARD Robert E.,The Temple of Abomination>

Search the boards