Posted By: bivoy (Bivoj (the Boarhunter ?)) on 'CZdungeon' Title: Re: smrt postav Date: Thu Feb 26 14:51:44 1998 > > 1. O jak velky prohresek se jedna (opomenuti, nedbalost, risk v zajmu > > druziny, riskovani jen tak, atd). > - to je jasny....ale posoudit z hlediska moznych nasledku, nikoliv z > hlediska moralniho - tj. chtel pomoci druzine...tak mu to promineme. ** Spis naopak. DM muze za urcite situace (viz. muj predchozi post k tematu) primhourit oko, pokud si hrac neceho nevsimne, ale pokud se bude prat s jeskynnim medvedem, aby druzina mohla utect, tak zakonite chcipne a DM by udelal chybu, pokud by ho chranil. Pozustali hraci muzou kolegovi podekovat a pozustale postavy muzou postavit chram. > > 2. Jak hodne hrac lpi na postave a jak on se diva na pripadnou smrt sve > > postavy a jak by se divali na jeho smrt spoluhraci. > - to je naprosto nepodstatne....podobny pristup dava realnou viru v > nesmrtelnost nekterym postavam, nebo i jen viru ze preze vsechno vazne o > nic nejde....az nakonci neco mozna bude hrozit. ** souhlasim, tohle je neprijatelne. v tomhle se proste musi merit vsem hracum stejne, jinak hra spatne dopadne. DM muze naddrzovat postavam nebo priseram, ale nikoli jenom nekterym postavam. > - to je strasne okate.....ukrutne, to se mi vazne nelibi - jasne...vadi vam > tak moc smrt z nahody?...ale stesti a uspech z nahody vam nevadi co? ** Ano. Pripada mi neprijatelne si kazdy mesic herniho casu hazet na to, jestli v kraji nevypukne mor a postavy nepochcipaji. Bylo by to realisticke, ale nesedelo by mi to. Neumim si predstavit, co by na tom bylo zabavneho, strhujiciho, vzrusujiciho nebo co. (jina vec je, ze v zemi je mor a postavy ji musi projit s tim, ze se museji vyhybat vsem lidskym obydlim, lidem a pomalu vsemu, na co clovek kdy sahl - opomijim biologii nemoci, respektive postavy ji nemuzou znat). > - prave pro to ze se jedna o hru a ne o divadlo si myslim ze lpet na > pravidlech a na jasnych a rovnych ferovych podminkach pro vsechny hrace > neni nesmyslne. ** Prave proto, ze je to hra a nikoli divadlo, nelze lpeni na pravidlech hnat na ostri noze (ne ze by v divadle nejaka ostra pravidla byt mela, to nerikam) - neni mozne udelat pravidla stoprocentne dokonala a proto musi existovat unikove klauzule v podobe prava DM pravidla nerespektovat. K certu pochop uz jednou, ze tyhle veci jsou kvuli tomu, aby se hraci bavili a ne aby se simuloval svet. A bavit se musi i DM a nektery DM proste potrebuje, aby ho hraci oslovovali Domine et Deus. To, ze podminky pro hrace musi byt primerene jasne a maximalne rovne, to souhlasim. Kdyz jednou v nejake situaci postavu zachranim, tak to ve stejne situaci musim udelat vzdy. Jestli naopak v nejake situaci postavu zabiju, musim to uz ve stejne situaci delat vzdy. Nastesti se stejne situace neopakuji ;-) > * Wothan Magnus von Haribolo * #####-#-#-#-#-#-#-#-## Bivoj (the Boarhunter ?) http://sals.natur.cuni.cz/~bivoj There's a method in my madness <HOWARD Robert E.,The Temple of Abomination>