Posted By: Melkor (Ten ktery povstava v moci) on 'CZdungeon'
Title:     Re: generace postavy
Date:      Mon Mar  2 12:42:04 1998



  Chtel bych sem napsat neco malo o mem fungujicim (a rekl bych dobre 
fungujicim) systemu hrani ,bez cisel'.
 

    Nekolikrat jste zde rikali, ze takovyto system je/musi byt strasne 
narocny na Pj. Verte nebo ne neni. Ja delam Pj asi sest let a za tu dobu jsem 
prosel radou hernich systemu od DrD po AD&D, a mam dojem, ze za tu chvilku 
jsem si stihl vytvorit hodnotny nazor na RPG a vytvorit vlastni system, ktery 
by byl dynamicky, castecne realny a hlavne zabavny. Jak tu jiz postoval 
Feldon postavu si tvori hrac sam, proste rekne co chce a ja to upravim, takze 
hracum reknu jejich atributy fe forme sila - prumer, obratnost- vysoka 
atd...  (pritom vychazim ze sveho okoli, vezmu nekolik lidivim kolik zhruba 
uzvednou a vyhlasim je za prumer, i kdyz kazdy ma jinou silu.) Hraci pak 
reknu neco z jeho zivota jako napriklad: Jednou jsi mel dobrou formu a 
pomahal jsi opravovat kolo u vozu. Uplne sam jsi nadzvedl vuz a drzel jsi ho 
tak dlouho, nez ostatni nasadili nove kolo. Pekne jsi se pri tom zapotil, ale 
v rolnikovi mas dobreho pritele ............ .  Takhle nejak postoupim u 
vsech vlastnosti. K sobe si vsak zapisu Absolutni, oparametrovanou hodnotu 
treba 12 (jinak pouzivam rozsah od 3 do 18) takhle 12ctka sebou nese udaje o 
tom kolik toho postava uzvedne atd....  nechavam si vsak rezervu pro ruzne 
modifikace, treba se dnes neciti atd....   Kdyz dodelam atributy (cele to 
trva asi tricet minut, kdyz se snazim) naznacim postave ma-li nejaky talent 
treba je dobry bezec, nebo ma hudebni sluch .... zalezi pak na postave jestli 
mi rekne, ze se ucila hrat za loutnu, nebo kazdy den po ranu behala okolo 
vesnice, nebo proste nedelala nic a nechala talent zakrnet.
 Potom reknu postave vlastnosti, ty uz vychazeji z jeji minulostia z toho cim 
chce byt,  reknu ji jak co umi  tj. : Plizeni spatne, leceni bylinami vyborne,
boj meci dobre atd.... pricemz nebojove vlastnosti typu plizeni, paceni, 
leceni,cteni, atd...... si k sobe zapisi v procentualni podobe. tudiz se daji 
jednotlive trenovat (ovsem trening (ktery si zapisuji jako mala plus k 
vlastnosti a kdyz je jich dostatek ka pridam procento) neni uciny jako 
prakse, je zdlouhavy a drahy.). Bojove vlastnosti pak zapisu v podobe ciselne 
a to podobne jako v AD&D. Tam je THAC0 (The attack to armor class 0) a cislo 
ja jsem jen rozsiril utoky ne od 20 do 0, ale od 30 (pro ty co nemeli dotycnou 
zbran nikda v ruce), jinak je tento system stejny jako v AD&D. Kdo zna, ten 
zna a snad mi da za pravdu, ze se jedna o rychle vyrizeni boje jednim hodem 
kostkou. (tremi pokud budu brat iniciativu a zraneni). Jinak s treningem 
sermu je to to same jako s ostatnimi vlastnostmi. Postavam jen reknu kolik si 
maji pricist k hodu na iniciativu danou zbrani, tak take poznaji jestli s ni 
umi lip (jsou rychlejisi).
Tot prozatim vse, ppokud by mel nekdo otazky, nebo neco tak dejte vedet. Vsem 
take rad odpovim na Liberecke Session 6-7 dubna osobne. 
Ave all 



 Jeho velicenstvo Aina Melkor I. baron panstvi Zbyroh toho jmena receny 
paranoidni.

Search the boards