Posted By: Melkor (Ten ktery povstava v moci) on 'CZdungeon' Title: Re: Telling adventure Date: Thu Mar 12 15:09:35 1998 > Ahoj vespolek, > > tak jsem se chtel informovat ohledne jedne veci, zda ji znate, a jak u vas > probiha. Jde o tzv. 'Povidaci dobrodruzstvi', ktere vzniklo tak, ze jsme > chteli hrat RPG, ale zrovna byli v situaci, kdy nebyl po ruce papir, tuzka, > kostky, natoz nejaka pravidla. > Tak tohle vystihuje muj system "Bes cisel" je to temer to same, jen s tim rozdilem, ze si postavi preci jen pisi veci ktere maji a vedi eventuelne jaka maji kouzla > Je zajimavy, jak si i DM hraje, a to tim, jak vytvari pribeh z placu, jak se > > dej pribehu aktivne meni v zavislosti na jednani hracu, zadne plany, tabulky > a pravidla nikoho nesvazuji. Casto DM do pomyslneho prostredi prida neco > jen proto, ze to napadlo postavu, napr. tajnou skrys. Tak tohle je fakt, mam pripraveny jen svet a postavicky sae po nem potuluji naprosto volne a neomezene. Tak se stava, ze postavi treba dlouho nepotkaji ni a nudi se, ale za to si muzou sami ovsem castejisi jsou pripady kdy se hraci velmi dobre bavi. Castym jevem je take napriklad to, kdy postavi svou uvahou urci nasledujici chod deje, protoze ja jako Pj uznam, ze by to tam byt mohlo ale nikdy by me to samotneho nenapadlo. Proto se muze stat dialog typu Hrac: Sakra jeste drak ten by tu chybel. PJ: Slysite pleskot velkych kridel Hrac II. Jen aby nebyl prevlecenej za postolku PJ: Nad hlavou vam proletla postolka a vrhala neprirozene velky stin (Pokud jste dosud > nezkusili, vrele doporucuji, ja se timto bavim uz pet let.) > Resili jsi rozhodnout > za ni. Jeden ze zpusobu byla simulace hodu kostkou, kdy si DM predem > rozhodl, > jake hodnoty budou co znamenat (DM si mysli cislo v rozsahu n-stenne kostky, > > hrac rekne cislo v tomtez rozsahu a soucet se udela modulo 'n'). Presto to > ale > v nekterych situacich neni to prave, predevsim v tech, ktere zavisi na > schopnostech postavy. A protoze vlastnosti nejsou nijak ciselne urcene (ani > jinak, protoze by si je nikdo nepamatoval, i kdyz hodne zhruba se daji > urcit), > zvolil jsem system verneho popisu. Prece jen se jedna o 'povidaci' > dobrodruzstvi, proto bude nejdokonalejsi postava toho hrace, ktery ma > nejlepsi > vypravecske schopnosti (s prihlednutim k predem hrube danym vlastnostem). > Napr. kdyz mi postava dokonale popise, co vsechno se snazi udelat pro to, > aby > se nenapadne dostala pres rusnou ulici, budu se snazit najit neco, na co > duleziteho zapomnela, a podle toho si urcim dusledky, pripadne rozsahy > pravdepodobnosti jejiho ne-/zpozorovani. > Tohle je celkem problem, ja to preci jen resim kostkou kde si vzdy vymyslim nejake kombinace. Jinak bez kostky zalezi na domluve a Pj by mel prihlednout k tomu, jak se hrac choval. Casto jde o realisticke veci ktere se daji posoudit, nebo at si hodi minci, tu ma sebou snad vzdy. :) > > Ismael Majesticus > ...a bohove s Vami. Jeho velicenstvo Aina Melkor I. baron panstvi Zbyroh toho jmena receny paranoidni.