Posted By: Haribolo (Wothan Magnus Haribolo) on 'CZdungeon' Title: Re: Telling adventure Date: Fri Mar 13 10:23:08 1998 > navic v podstate u nas neexistuje pravy GM, jenom jeden z nas (asi ja ;) > hraje > za ostatni nehracske postavy ap. a simuluje jine udalosti, cili dela v > podstate vypravece. Kdyz jhe potreba tak nekoho upozorni na udalost, kterou > by mel znat (napr mag by mel citit pritomnost magie atp.) nebo citit atd. - jo to je fakt...neni to tak davno co jsem tam GM delal ja :-)...tedy GM v tehle hre znamena mimo jine hrat (alespon u mne to tak bylo) i ruzne prapodivne predmety s jeste prapodivnejsim nazorem na svetove deni....napr. nudici se krapnik....v zemi spiciho krtka do pribehu nikterak nezasahujiciho a pro pribeh nepodstatneho apod. :-)) > Jinak ovsem dej ridi svym jednanim kazdy hrac a podle jednani kazdeho se > odviji. Samozrejme jisty narys pribehu tu vetsinou je, uz proto, ze mi > hrajeme pribehy na pokracovani, takze vzdycky navazujeme, ale ten se muze > diky hracum zvrtnout do naprosto neskutecneho dobrodruzstvi, no znate to - jo to je fakt...akorat GM musi cas od casu nektere prilis iniciativni hrace drzet na uzde, prave pro to aby kazdej nemel svuj vlastni pribeh a nezvrhavalo se to v bezcilne placani.....ale to alespon s tema lidma co tam hravali myslim nebyl zadny velky problem. > tomto smeru celkem usnadnene a hlavne, jde tady hodne o ten pribeh, zabavu a > atmosferu spis nez o pravidla cili dle predstavivosti a fantasie (a ze ji > mame nekdy az moc ;))) cele situace se da hrat celkem rozumne "realne". Kdyz - jo musim uznat, ze i po varovani ze se bude zabijet za chyby to bylo potreba snad jen jednou a to se ten clovek vlastne nechal zabit spis schvalne....nicmene zranenim jsem nesetril....obcas byl ale problem aby si hraci uvedomovali ze zraneni neni barevna kolonka na dispeji ktera ubyva a pribyva bez prime souvislosti s konkretnim zranenim ale ze se kazde nejak projevi...kazde jinak....nekterym lidem vadilo me upozornovani emkem na to ze se nechovaji dostatecne "zranene" ale celkove myslim to bylo i docela realisticke... - vetsi problem ve vypatych situacich za realtimu delal ale laaag > je nejaky zajimavy napad, tak to vetsinou stoji za to, protoze se toho hraci > nadherne chytnou, rozhodne zabava je skvela. - lokalni napady byli celkem vzdy prima zpestreni....ale nesmi odvadet pozornost od hlavni linie pribehu.....napr. kdyz nekoho honite a on ma fest naskok nemzete si v puli cesty vymyslet nejake zdryeni vlastnim pribehem a pri tom doufat ze dohonite toho prvniho.....ale to snad Farflame jako GM zvladne taky v pohode ukocirovat.....az na to priserne tlachani o blbostech kdyz nekomu tekla krev proudem...nebo kdyz uz bzlo 5 minut po dvanacte :-)))) > pak se zase pridavji a putuji s druzinou... klasika. _ nevim jak je to ted...ja jsem celkem arogantne ignoroval vsechny fantasy pojmy...abych to dokazal nejak porovnat prevedl jsem to sproste na real-history pojmy...v podstate vsechny na lidi...pozadi na historii Paladin=rytir, Elfka=zena, Trpaslik=mensi zavality zbrojnos apod. snad jedina vyjimka byli jednou skreti a pak obcasne ruzna zjeveni mimojdoucich bohu s patricnym efektem...a nejaci magove :-)) ted to mozna Fare zase vrati zpatky do mnou neprilis oblibene kulisy DrD....ale i tak to muzu doporucit....pokud mate zajem zkuste to. > > Farflame * Nejde ti to?!...vem si vetsi kladivo! * WWWWWWWW // |<< * Vas posledni pohan z usvitu veku * [#|##] I|I | * Wothan Magnus von Haribolo * #####-#-#-#-#-#-#-#-## _______________________________ [##|@80/E-Mail:wothan.haribolo@post.cz [##|@8| |8@|@@@@@|] http://mirage.kky.vslib.cz/^tomic/valhalla.htm [##|@8|__|8@|@@@@@|]