Posted By: diesel (pajaro peligroso) on 'CZflames'
Title:     Re: Honda
Date:      Fri Dec  1 10:47:29 2017

> Reagujes opravdu aktualne na neco, co jsem napsal pred 3 lety. Ale ano, i
> muj 
> autorizovany servis umi pouzivat i neoriginalni nahradni dily. Vtipne je, ze
> 
> hned vedle servisu Hondy je Auto Kely a oni tam chodi nakupovat. Takze treba
> 
> brzdove desticky ci kotouce mam neoriginal.
> Pred temi 3 lety jsem si stezoval ani ne na cenu dilu, jako spis na to, ze
> se 
> neco porouchalo, na coz jsem nebyl zvykly.
> Po dalsich 3 letech se neporouchalo skoro nic. Jen mi na jare zacala svitit 
> kontrolka emisi. Vyresetovali mi to (zadarmo), ale po par dnech se
> rozsvitila 
> zase. Nechal jsem jim tedy auto v servise, oni vycistili vse mozne od nanosu
> 
> karbonu a dva mesice to bylo v pohode. Pak se kontrolka rozsvitila zase. Ted
> 
> sviti a uz to neresim. Mam vypozorovano, ze kdyz jedu nejakou delsi trasu, 
> tak zhasne, ale jelikoz jezdim prakticky porad max. 20 km v kuse, tak sviti 
> porad. Zacal jsem do benzinu davat nejake aditivum proti usazeninam, ale 
> zatim bez efektu.
> Jinak auto uz presluhuje, byl jsem rozhodnut, ze si ted na jare koupim nove,
> 
> ale mame mensi neshody s manzelkou a detma. Oni chteji vetsi auto, nez je 
> Jazz, ja zase vetsi auto nechci, kdyz 95 % jizd absolvuju sam. Tak jsem 
> navrhoval manzelce, at si vetsi auto koupi ona a ja budu jezdit jejim
> Jazzem, 
> ktery je o 3 roky mladsi, nez ten muj. No a to se ji taky nelibi. Navic me 
> Honda sere tim, jak neustale zdrazuje.
> Takze to necham vyhnit (doslova). Proste budu dal jezdit svym Jazzem, nez se
> 
> stane nepojizdnym a pak uz se holt budeme muset shodnout, co si misto nej 
> koupime.
> Ale v situaci, kdy ujedu kazdy den tak 20 km, vyjimecne 40, a auto jezdi, me
> 
> nic do noveho netlaci.
>  
>                                                                  Radecek

Doporucuju s tim navstivit jiny servis, pripadne dobreho garaznika. V tvym 
servisu te jenom rychle odjebali a vubec neresili problem.
Kontrolka elektroniky motoru znamena, ze ridici jednotka neni schopna 
uregulovat spalovaci proces, potrene zasahy jsou mimo jeji regulacni ramec. 
Muze to byt motor uplne v prdeli, typicky je ale problem v cidlech, 
nejcasteji lambda sonda a vaha vzduchu. Napr pokud je v prdeli lambca sonda, 
ridici jednotka je neustale informovana o spatnem spalovani a zadne regulacni 
zasahy s tim nic neudelaji. A pokud se po delsi jizde lambda sonda poradne 
zahreje, muze zase zacit fungovat. Nebo cislo teploty vody, oleje.
Nedoporucuju dlouhodobe jezdit se zlutou kontrolkou, motor se muze nicit a 
bude mit pravdepodobne vyssi spotrebu.

Doporucuju dat do jineho servisu kde zkusi opravdu najit root cause problem a 
vyresi jej. IMHO to bude nejake cidlo za par stovek.

Jinak, co se tyce vetsiho auta, vyresil jsem to, ze mame v rodine jedno velke 
a bezpecne na prevoz deti (Skoda Kodiaq 7 sedadel) a jedno male na moje hrkani 
do prace (Ford Focus). Manzelka si na velke auto zvykla rychle, ted by uz nic 
maleho nechtela. Deti se do sedacek krasne strkaji (hodne mista na manipulaci) 
kufr velky ze staci kocarek a kramy jenom nahazet a neni potreba tetris, 
automat radi luxusne a zena se muze plne soustredit na jizdu, neresi ani 
rozjezdy do kopce (auto ma hillholder), neresi ani parkovaci brzdu, ktera se 
pri rozjeti povoli sama.

diesel 

Search the boards