Posted By: danone (zdravi v kazdem kousku...) on 'CZflight' Title: Re: L159 a MIG21 Date: Mon Apr 29 10:46:50 1996 > V te knize se to zduvodnuje tim (mimochodem ta knizka je super - je tam > historie letecke valky od prvnich pokusu s ozbrojenymi letadly pres > Righthofena a Me262 po Korejskou valku - vrele doporucuji), ze v se jednalo > zejmena o nezkusene a spatne vycvicene cinske dobrovolniky proti elitni > jednotce, je tam taky popsana jedna z mala vyhod Sabre nad Mig 15, ze pry > totiz pri rychlosti kolem 1100 Km/h (tesne pod rychlosti zvuku) ve > stremhlavem > letu dochazelo u Mig 15 ke ztrate ucinosti zadnich kridelek, kdezto Sabre > pry byl ovladatelny za techto podminek znacne lepe (muj osobni nazor je, ze > jde spis o absenci posilovacu rizeni u serii Migu 15 pouzivanych v Koreji, > pozdejsi varianty uz mely nevratne posilovace). > Jinak uvedu par obecne znamych vyhod Migu 15 nad Sabre: > mnohem ucinejsi vyzbroj (2x23mm +37mm oproti 6x12,7mm) > lepsi manevrovaci schopnosti v nizsich vyskach (mensi merny tlak na > jednotku) ahojky K tomuto jsem chtel jenom napsat, ze pri ovladani letounu pri vysokych podsonickych rychlostech jsou urcite dulezity i posilovace, ale hlavni je rozrodne vznik razovych vln na vsech plochach tedy i na vyskovce (= zadni kridelko?). Toto obecne zapricinuje napr. prvracenou funkci ridicich ploch, snizeni vztlaku na kridlech atd. Lepsi manevrovaci schopnosti se obecne hodnoti podle plosneho zatizeni na jednotku plochy, hmotnosti a pomeru tahu ke hmotnosti bye