Posted By: danone (zdravi v kazdem kousku...) on 'CZflight'
Title:     Re: L159 a MIG21
Date:      Mon Apr 29 10:46:50 1996

> V te knize se to zduvodnuje tim (mimochodem ta knizka je super - je tam 
> historie letecke valky od prvnich pokusu s ozbrojenymi letadly pres 
> Righthofena a Me262 po Korejskou valku - vrele doporucuji), ze v se jednalo
> zejmena o nezkusene a spatne vycvicene cinske dobrovolniky proti elitni 
> jednotce, je tam taky popsana jedna z mala vyhod Sabre nad Mig 15, ze pry
> totiz pri rychlosti kolem 1100 Km/h (tesne pod rychlosti zvuku) ve
> stremhlavem
> letu dochazelo u Mig 15 ke ztrate ucinosti zadnich kridelek, kdezto Sabre 
> pry byl ovladatelny za techto podminek znacne lepe (muj osobni nazor je, ze 
> jde spis o absenci posilovacu rizeni u serii Migu 15 pouzivanych v Koreji, 
> pozdejsi varianty uz mely nevratne posilovace).
> Jinak uvedu par obecne znamych vyhod Migu 15 nad Sabre:
>  mnohem ucinejsi vyzbroj (2x23mm +37mm oproti 6x12,7mm)
>  lepsi manevrovaci schopnosti v nizsich vyskach (mensi merny tlak na
> jednotku)


ahojky
K tomuto jsem chtel jenom napsat, ze pri ovladani letounu pri vysokych 
podsonickych rychlostech jsou urcite dulezity i posilovace, ale hlavni je 
rozrodne vznik razovych vln na vsech plochach tedy i na vyskovce (= zadni 
kridelko?). Toto obecne zapricinuje napr. prvracenou funkci ridicich ploch, 
snizeni vztlaku na kridlech atd. 

Lepsi manevrovaci schopnosti se obecne hodnoti podle plosneho zatizeni na 
jednotku plochy, hmotnosti a pomeru tahu ke hmotnosti

                                             bye

Search the boards