Posted By: mah (amorfni hmota) on 'CZflying' Title: Re: F22... Date: Thu Dec 14 11:40:43 2000 > Nemyslel. Nicmene F-18 je skutecne vyvijen jako tezky palubni stihac. To s > sebou nese urcity specifika, ktery nejsou prilis OK. > Treba zpevnena konstrukce podvozku, odolnost proti pusobeni morske vody a > tak To uz zni lip :) > Naopak nevadi slozitost obsluhy, nebot na letadlovkach se tomu da lecos > prizpusobit. > Naopak Izraelci potrebuji letadlo, ktery pristane skoro vsude, ma nenarocnou > obsluhu a je dost lehky. Domnivam se, ze jednoducha obsluha je vseobecny pozadavek kdekoliv (tedy i na lodi) ze zjevnych duvodu: levnejsi provoz, moznost rychleho poslani do dalsiho letu, vyssi procento letadel schopnych operacniho nasazeni apod.. A lehke letadlo? Proc? teda spis proc by jej mel chtit vice Izrael nez kdo jiny? Samozrejme ma vyhody: mensi RL odraz, mensi sance zasazeni, levnejsi provoz...ale taky to ma sve nevyhody: mensi operacni schopnosti (vseobecne). Domnivam se ze pro Izrael je nejdulezitejsi schopnosti daneho stroje... > Kdyby nebylo orientace na USA, urcite by Grippen patril k favoritum. Grippen je maxiamlne orientovan na jednoduchost a rychlost obsluhy a levny provoz. Domnivam se ale, ze to omezuje jeho bojove moznosti... primo bych rekl ze z nove generace je tohle (co se tyce bojovym moznosti) nejhorsi.. vzdy spolehlive informace ze zahrobi... .---. / | mah | | | | | \\\\\\\\////////////////