Posted By: Axl (axl) on 'CZgraphics' Title: Re: 3d modelovani - nejlepsi metoda ? Date: Tue Nov 9 15:23:52 1999 Tak cau Jsem rad , ze se tady zase nekdo ozval. Ale zpatky k tamatu. Nejlepsi zpusob modelovani. To je fakticky tezky rict nejakej univerzalni. Kazdej model potrebuje jinej pristup. Fakt by bylo lepsi, co chces vytvorit a pak by se dal i nejakem pristup najit. Muj nejpouzivanejsi pristup je delat vzdy hodne objektu, ktere jsou ale jednoduche a potom je skladat do jednoho velkyho. Pracuju prevazne se spline krivkama, ktery potom nejakejma modifikatorama upravuju. (mozna uz poznavas, ze pracuju nejradsi v Maxovi) Dalsi techniky, ktery se daj vyuzit. Modelovani z jenoduchyho primitiva (zakladniho objektu) pomoci edit mesh. Ja vim, ze je to docela slozity vyznat se ve vsech tech "hejblatkach", ale kdyz si clovek zvykne, tak to jde. Potom se na to vetsinou vrazi smooth a zacne to vypadat i k svetu. Co jeste jsem tak odkoukal. Prace s patchema. Ja to nejak moc nepouzivam, ale ti, co to delaj, tak maj dost dobry vysledky. Ale rikaj, ze je s tim hodne moc prace (casove). Porad se tam musi neco vylepsovat. Je to dobry na vsechno mozny od aut az po potvory. Ale zase treba v Maxovi i narocny na pocitac. A kapitolou samostatnou jsou Nurbs krivky. Ted se snazim zaucit v Rhinovi, kterej je Nurbs-specialista. S tema a hlavne v tomhle programu udelas doopravdy cokoli!. Koukni se na www.rhino3D.com a uvidis sam. A oproti Maxovi je neskutecne nenarocnej. Axl email: klesy@volny.cz