Posted By: termit (termit) on 'CZhistory'
Title:     Re: ww2 - zbrane
Date:      Mon May 27 17:43:51 1996

>    Caf!
> 
> >Messerschmitt Bf 109 byl kostruovan jeste v dobe, kdy se dva nebo tri
> >kulomety povazovaly za primerenou vyzbroj letadla, ale spojenecka letadla
> na
> >koci valky nesla kulometu az deset (myslim stihacky). Me Bf109 mel, jestli
>                               ^^^^^
>   Prosim ta, a ktore??? Myslim, ze sa v tejto oblasti dost vyznam, ale
> pokial viem, maximum bolo osem polpalcovych gulometov. Ale rad sa necham 
> poucit. ;-)
> 
No nevim, ale zapomnel jsi na Hawker Hurricane Mk.IIB ten mel 12! 8.8 kulometu.
Jeste bych si rejpnul do Vucky (neber to ve zlem :), pises napriklad ze 
Spitfire, Mustang a Hawk?(myslis P 36 nebo P 40?) mely podstatne tezsi 
vyzbroj nez Messerschmitt (ten mel ve verzi E-4 namontovany 3 20mm kanony 
MG FF a dva 7,92 kulomety tusim MG 34, zatimco prvni Spitfire mel 8 kulometu 
8.8 pozdeji dva kratkohlavnove kanony Hispano 5 se 60 naboji na zbran, 
pozdeji se 120 naboji, ale to bylo v dobe kdy uz byl hlavni vyzbroji zejmena 
na zapadni fronte Fw 190 A-1 az A-4 s vyzbroji 2xkanon MG 120 2x kulomet 13 
mm (oznaceni si nepamatuju -mam pocit ze MG 13) + 2x kanon MG FF (pozdeji 
nahrazene 2x MG 120)), Curtiss Hawk P 36 A1 mel 2 kulomety 7,62 (A2 4 
kulomety, A3 6 stejnych 7,62 kulometu) a byl pouzit jen ve francouzske 
kampani (myslim tim misto kde se mohl setkat s messeschmittem). Jinak P 40 
mel 6 kulometu 12,7 (tusim Colt-Browning) (verze C mela dva kulomety 
synchronizovane zbytek v kridle), Mustang mel stejnou vyzbroj jako P 40 (od 
verze B kulomety jen v kridle, nekdy byl jejich pocet redukovan na 4).
Psal jsem tu o kanonu Bf 109 v ose vrtule (prave verze Bf 109 E), takze tyto 
kanony byly bojove pouzivany i kdyz z pocatku s nimy byly problemy, napr. 
verze F mela redukovanou vyzbroj 2x 7.92 nad motorem a jeden MG 115 v ose 
vrtule - s tim uz problemy nebyly.
  K tomu podvozku, znam docela dost uspesnych stihacich letadel s podvozkem 
zatahovanym ke koncum kridla - za vsechny napriklad Supermarine Spitfire! 
(samozrejme podvozek zatahovany k trupu je vyhodnejsi), prave piloti Bf 109 
havarovali casto prave kvuli podvozkum... Mimochodem nase stihaci perute v 
Anglii meli take velke problemy s prechodem na rozdilnou koncepci podvozku (z 
Hurricana na Spitfire) a nase perute byly dokonce docasne kvuli havariim 
vyrazeny z operacni cinnosti !

Ovsem se sancemi Me 262 pri pristavani nelze nez souhlasit (sel dolu :(), 
ovsem i mnoho vrtulovych stihacek nachytanych s otevrenym podvozkem by nemelo 
sanci, snad jen jeste pripomenu ze motor jumo 004 (Me 262) zacal pri prudke 
zmene otacek horet a hrozil explozi.

termit...

> C.J.
> 
>                                                 Zdravi Vas
>                                                             Crazy Joe.
> 
> ------------------------------------------------------------------------
> chochol@frru.utcru.sk ( Unix, mail checked daily, during schooltime )
> chochola@r-rbk.utcru.sk ( Novell, mail checked +/- weekly )

Search the boards