Posted By: termit (termit) on 'CZhistory' Title: Re: ww2 - zbrane Date: Mon May 27 17:43:51 1996 > Caf! > > >Messerschmitt Bf 109 byl kostruovan jeste v dobe, kdy se dva nebo tri > >kulomety povazovaly za primerenou vyzbroj letadla, ale spojenecka letadla > na > >koci valky nesla kulometu az deset (myslim stihacky). Me Bf109 mel, jestli > ^^^^^ > Prosim ta, a ktore??? Myslim, ze sa v tejto oblasti dost vyznam, ale > pokial viem, maximum bolo osem polpalcovych gulometov. Ale rad sa necham > poucit. ;-) > No nevim, ale zapomnel jsi na Hawker Hurricane Mk.IIB ten mel 12! 8.8 kulometu. Jeste bych si rejpnul do Vucky (neber to ve zlem :), pises napriklad ze Spitfire, Mustang a Hawk?(myslis P 36 nebo P 40?) mely podstatne tezsi vyzbroj nez Messerschmitt (ten mel ve verzi E-4 namontovany 3 20mm kanony MG FF a dva 7,92 kulomety tusim MG 34, zatimco prvni Spitfire mel 8 kulometu 8.8 pozdeji dva kratkohlavnove kanony Hispano 5 se 60 naboji na zbran, pozdeji se 120 naboji, ale to bylo v dobe kdy uz byl hlavni vyzbroji zejmena na zapadni fronte Fw 190 A-1 az A-4 s vyzbroji 2xkanon MG 120 2x kulomet 13 mm (oznaceni si nepamatuju -mam pocit ze MG 13) + 2x kanon MG FF (pozdeji nahrazene 2x MG 120)), Curtiss Hawk P 36 A1 mel 2 kulomety 7,62 (A2 4 kulomety, A3 6 stejnych 7,62 kulometu) a byl pouzit jen ve francouzske kampani (myslim tim misto kde se mohl setkat s messeschmittem). Jinak P 40 mel 6 kulometu 12,7 (tusim Colt-Browning) (verze C mela dva kulomety synchronizovane zbytek v kridle), Mustang mel stejnou vyzbroj jako P 40 (od verze B kulomety jen v kridle, nekdy byl jejich pocet redukovan na 4). Psal jsem tu o kanonu Bf 109 v ose vrtule (prave verze Bf 109 E), takze tyto kanony byly bojove pouzivany i kdyz z pocatku s nimy byly problemy, napr. verze F mela redukovanou vyzbroj 2x 7.92 nad motorem a jeden MG 115 v ose vrtule - s tim uz problemy nebyly. K tomu podvozku, znam docela dost uspesnych stihacich letadel s podvozkem zatahovanym ke koncum kridla - za vsechny napriklad Supermarine Spitfire! (samozrejme podvozek zatahovany k trupu je vyhodnejsi), prave piloti Bf 109 havarovali casto prave kvuli podvozkum... Mimochodem nase stihaci perute v Anglii meli take velke problemy s prechodem na rozdilnou koncepci podvozku (z Hurricana na Spitfire) a nase perute byly dokonce docasne kvuli havariim vyrazeny z operacni cinnosti ! Ovsem se sancemi Me 262 pri pristavani nelze nez souhlasit (sel dolu :(), ovsem i mnoho vrtulovych stihacek nachytanych s otevrenym podvozkem by nemelo sanci, snad jen jeste pripomenu ze motor jumo 004 (Me 262) zacal pri prudke zmene otacek horet a hrozil explozi. termit... > C.J. > > Zdravi Vas > Crazy Joe. > > ------------------------------------------------------------------------ > chochol@frru.utcru.sk ( Unix, mail checked daily, during schooltime ) > chochola@r-rbk.utcru.sk ( Novell, mail checked +/- weekly )