Posted By: velimsky (velimsky) on 'CZhistory'
Title:     Re: Mnichov - letectvo
Date:      Tue Nov  5 17:37:39 1996

> Nechci se hadat, ale v roce 38 meli nemci jako standardni stihacku He-51,
> coz 
> byl dvouplosnik, jehoz parametry byly nizsi nez u nasich Avii B-534, a co se
> 
> tyce Bf-109, ty se tenkrtat vyskytovaly v nedovarene verzi, ona slavna verze

Mas sice pravdu, ze nase Avie se mohly srovnavat s He-51, ale Bf-109 
starsich verzi (B,C,D), ktere uz tehdy Luftwaffe ve vyzbroji mela, by je 
spolehlive deklasovaly. Zatahovaci podvozek, jednokridelna konstrukce, 
vysoky vykon motoru a tim i mnohem vyssi rychlost - bylo to uz zkratka 
letadlo jine generace.

> E, ktera davala na zadek spojencum jeste nebyla u jednotek. No a o 
> vycvicenosti letcu si taky nedelete iluze - nasi letci suverenne vyhravali 
> skoro vsecky letecke souteze uz nekolit let po sobe a nemci meli jen par 
> pilotu z I.sv valky a to co si vycvicili ve Spanelsku. No a tam se nasi 
> piloti vycvicili taky (teda nekteri), ale predevsim nase letectvo bylo
> elitou 
> armady s nejlepsim vycvikem a velkym zazemim zalozniku ( viz akce "tisic 
> pilotu republice" apod.).

Nasi letci nevyhravali vsechny souteze, prave Nemci byli jejich rovnocenni 
a casto i lepsi souperi. Hitler kladl na letectvo velky duraz, piloti se 
cvicili uz dlouho pred otevrenym zahajenim zbrojeni v ruznych 
"sportovnich" a brannych organizacich i na tajnych bazich v SSSR. A ve 
Spanelsku bylo urcite mnohem vice nemeckych, nez nasich letcu. Takze 
Luftwaffe byla take elitou nemecke branne moci. 

> Je pravda, ze nase bombardery za moc nestaly, ale 
> my se meli branit, a ne utocit. A na obranu vzduchu jsou prece stihacky, ze.

Neni uplne pravda. Licencni lehke bombardery SB-2 (puvodni sovetsky nazev, 
nase oznaceni si nepamatuji) se radily k nejlepsim strojum predvalecneho 
obdobi. Na druhou stranu, francouzske licencni Blochy MB-200 opravdu 
nestaly za moc.

> V dobe, kdy nemci masove nasazovali Messerschmitty Bf109E, tak v te dobe
> Avia 
> vyrabela na vyvoz stroje Avoa B-135, ktere jeste slusne slouzily v Rumunsku,

Avia B-135 se zacala seriove vyrabet az v roce 1939. Do pripadnych boju v 
zari 1938 by vubec nezasahla. Dokonce i starsi subverze B-35 (jednoplosnik 
bez zatahovaciho podvozku) nebyla v zari 1938 u bojovych utvaru.

> Jeste ke kvalite nasich pilotu: nejlepsi stihac bitvy o Francii - Perina, 
> nejlepsi stihac bitvy o Britanii: J. Frantisek. Co dodat?

Nesmirne si vazim nasich pilotu, kteri bojovali a umirali v boji proti 
nacismu, ale zkus srovnat jejich skore napr. s vysledky es Luftwaffe (z 
pocatecniho obdobi valky napr. Galland a Moelders). Nemci nebyli zadni zabari.

> Dagobert

Ackoliv si myslim, ze branit jsme se meli, vzdusnou prevahu by nase 
letectvo nejspise nevybojovalo, presto mohlo dat Luftwaffe poradne zabrat.


------------------------------------------------------------------
|    Jakub VELIMSKY    |    velimsky@karel.troja.mff.cuni.cz     |
------------------------------------------------------------------
| http://karel.troja.mff.cuni.cz/students/velimsky/velimsky.html |
------------------------------------------------------------------

Search the boards