Posted By: snake (:q!) on 'CZlaws' Title: Re: Sklep Date: Mon Dec 18 11:13:45 2006 > Musis rozlisovat statni spravu a samospravu. Jako prislusny predstavitel > obce > (nejaky organ zastupitelstva nebo primo zastupitelstvo) muzes prodat obecni > majetek za jakou cenu chces a dokud pri tom napriklad neosulis stat na > danich, Ne, to opravdu rozlisovat nemusis. Z hlediska zakona jsou si "rovni". Spravovat cizi majetek mas povinnost ze zakona stejnou u statu jako u mesta. Ono by to take moc neslo, kdyz by s rozhodovanim nebyla spojena zadna zodpovednost. > nikdo te za to nezavre, maximalne te priste znova nezvoli. Tak tohle plati i o statnich penezich a do znacne miry i o firemnich, minimalne tedy u leckterych statnich podniku. To ale mluvis o praxi a ne o pravu (pravo rika, jak by to melo byt, a protoze v realite je tomu obcas/casto jinak, jsou v pravnim radu zakotveny i tresty). > ze obecne nizsi nez cena te same nemovitosti, ve ktere nebydli nikdo. Ten > rozdil se blizi k nule s ocekavanim toho, ze se zrusi regulace najemneho > ale vzdycky zatim nejaky byl. Takze se obavam, ze to ze prodas obsazeny > byt 'pod cenou' neobsazeneho neni nic neobvykleho. Navic, viz. vyse, pokud > jsi obecni samosprava, nenaseres si volice tim, ze prodas byty ve kterych > bydli nekomu jinemu nez jim. S temi politickymi duvody naprosto souhlasim, take jsem je konec koncu sam zminoval. U te ceny to bylo ale trochu jinak: baraky se prodavaly pod cenou i po zapocitani toho faktu, ze jsou v nich najemnici. Cili pokud by barak sel do aukce ci pokud by byl prodan za rovnych podminek, byl by vynos vyrazne vyssi (ne o procenta, ale o desitky a velmi casto i stovky procent). S predkupnim pravem najemniku lze z politickych duvodu souhlasit (pokud jsou ochotni nemovitost koupit), s jejich vyraznym cenovym zvyhodnovanim ovsem jiz nikoli. Jak jsem jiz psal: uz v te dobe byla cena jen toho mista takova, ze kdyby se barak zboural, bude to mit vetsi cenu nez dostali. A k Adamove poznamce o Polsku: nebyla rec o aktualnim stavu, ale o vystavbe nove silnice ci dalnice. A tady vychazime ve srovnatelnych podminkach (nejdrazsi jsou samozrejme mosty ci tunely) priblizne 2x draz nez zapadni stavari. Mne ale prekvapilo, ze to plati i vuci Polsku, kde je pokud vim korupce nejmene na srovnatelne urovni jako u nas. Stav jejich infrastruktury je skutecne tragicky, ale to je holt dedictvi z minulosti a bude jim trvat o par desitek let dele nez nam nez to zmeni. Az se budes projizdet ale po americkych dalnicich, pak teprve pochopis, v cem je tragedie nasi D1 a zpusobu, jakym se na ni stavi. Projel jsem Staty skrznaskrz a to, co mne tam dostalo nejvic, nebyla samotna kvalita. Clovek by rekl, ze za penize se proste lepsi kvalita dostane - omyl, i oni staveji levneji nez my. To, co mne ale dostalo nejvic, byla rychlost, s jakou se vykonavaly opravy a jejich zpusob: pracovalo se doslova naplno a v mistech, kde by se muselo z velke dalky objizdet, byla silnice prujezdna s omezenim i pri praci. Proste na jedne lajne ze dvou velmi rychle pracovali, z kazde strany chlapek s vysilackou ridici provoz (zadne pitome semafory), a ten samy den cestou zpatky jsem jel po druhe strane. Asfalt byl jeste horky, ale auto v nem zadne "koleje" nenechavalo. A neslo o par metru, ale proste o na roky (!) dopredu planovanou obmenu/udrzbu (tj. po te stare vozovce se jeste dalo bez problemu jezdit, nebyla v havarijnim stavu, jenze kdyby se cekalo az na ten havarijni stav, pak treba jine useky to budou potrebovat jeste vice atd apod.) nekolika kilometru v delce. Delalo se 24/7 a za cca tyden byl cely usek opet v plnem provozu. Jak to funguje u nas a jak dlouho to trva, nemusim urcite popisovat, pritom kvalita te nove lokalni silnice byla nejmene srovnatelna s tim, co po oprave najdes na nasich dalnicich, kdyz se oprava opravdu povede... Ale to uz patri spis na czexperience nez na czlaws.... snake