Posted By: termit (termit) on 'CZmilitary'
Title:     Re: clovekxstroj
Date:      Wed Nov 11 11:07:06 1998

> > pocit, ze to nezvladl. 
> > Je v US Army narizeni o uprednostneni cloveka strikneji prosazovano, nebo
> se
> > projevilo hrdinstvi ceskeho cloveka? 
> >                                           Bohousek
> 
> Zdar!
> Ono se taky musi brat do uvahy jine okolnosti. Kdyz leti Americky pilot nad 
> pousti nebo morem, tak se mu to katapultuje (kdyz ho najdou), ale kdyz leti 
> Cech nad uzemim dosti obydlenym, tak mu taky neni jedno, kam ten krap pak 
> spadne, takze kdyz ma jeste nejakou sanci to ustat, tak si to spis rozmysli.

To uprednostneni cloveka je v nasi armade jeste duraznejsi, protoze at uz je 
ta masina draha jak chce, tak clovek s nekolikaletym leteckym vycvikem a 
vysokou skolou ji svou objektivni hodnotou v pohode prekroci (nehlede na 
informacni hodnotu, kterou si z takove havarie odnese). Problem je spis v ty 
katapultazi, ta je sama o sobe prej dost neprijemna a u nekterejch strojku 
neni zlomenina ruky ci nohy pri katapultazi prej nic vyjimecnyho, takze tomu 
pilotovi se asi dost casto muze stat, ze uprednostni trochu vetsi miru rizika 
a v tom letadle zustane (zvlast kdyz se jedna o takovej "hodnej" mlejnek jako 
je treba L-39 - ma proste dojem, ze ten kritickej rezim muze jeste zvladnout).

Docela zajimavy je pristup u Jaku-38, kde udajne katapultaz probehne zcela 
automaticky bez prispeni pilota, jakmile se ten kolmovznasejici vehikl 
dostane z meznich parametru. (neco podobnyho se psalo i o Kamovu-50).

 

|OOOOO|_          
|    ~| |         PIVO NICIM NENAHRADIS
|     | |          (a ani se nesnazis)     
|     |/                
 ___/            Termit... email:petak@hermes.zcu.cz

Search the boards