Posted By: termit (termit) on 'CZmilitary' Title: Re: clovekxstroj Date: Wed Nov 11 11:07:06 1998 > > pocit, ze to nezvladl. > > Je v US Army narizeni o uprednostneni cloveka strikneji prosazovano, nebo > se > > projevilo hrdinstvi ceskeho cloveka? > > Bohousek > > Zdar! > Ono se taky musi brat do uvahy jine okolnosti. Kdyz leti Americky pilot nad > pousti nebo morem, tak se mu to katapultuje (kdyz ho najdou), ale kdyz leti > Cech nad uzemim dosti obydlenym, tak mu taky neni jedno, kam ten krap pak > spadne, takze kdyz ma jeste nejakou sanci to ustat, tak si to spis rozmysli. To uprednostneni cloveka je v nasi armade jeste duraznejsi, protoze at uz je ta masina draha jak chce, tak clovek s nekolikaletym leteckym vycvikem a vysokou skolou ji svou objektivni hodnotou v pohode prekroci (nehlede na informacni hodnotu, kterou si z takove havarie odnese). Problem je spis v ty katapultazi, ta je sama o sobe prej dost neprijemna a u nekterejch strojku neni zlomenina ruky ci nohy pri katapultazi prej nic vyjimecnyho, takze tomu pilotovi se asi dost casto muze stat, ze uprednostni trochu vetsi miru rizika a v tom letadle zustane (zvlast kdyz se jedna o takovej "hodnej" mlejnek jako je treba L-39 - ma proste dojem, ze ten kritickej rezim muze jeste zvladnout). Docela zajimavy je pristup u Jaku-38, kde udajne katapultaz probehne zcela automaticky bez prispeni pilota, jakmile se ten kolmovznasejici vehikl dostane z meznich parametru. (neco podobnyho se psalo i o Kamovu-50). |OOOOO|_ | ~| | PIVO NICIM NENAHRADIS | | | (a ani se nesnazis) | |/ ___/ Termit... email:petak@hermes.zcu.cz