Posted By: Kotec (Nemam rad Sharku!) on 'CZpsychology' Title: Re: Metody vyuky v Ceskem skolstvi Date: Thu Jun 24 19:31:55 1999 > 1) Jesti ma vyznam pisemne a ustni zkouseni. (Ja tvrdim ze nekdy ano, rodice > ze ne) Takze protoze nevim, nakolik obecne jsou to otazky, mozna budu odpovidat trochu off-topic. Predmety bych rozdelil asi do 3 zhruba srovnatelne velkych casti: "memorovaci" predmety (priklad = biochemie, linearni algebra) praxe (priklad = urcovaci kurs na motyly, fyzikalni praktikum) seminare (priklad = kurs komunikace, seminar o problemech zivotniho prostredi ...) Dle meho nazoru jsou tyto tri skupiny nedilnou soucasti vysokoskolske vyuky (tzn. bez zadne to nejde) a mely by byt asi rovnomerne zastoupeny. Vyznam testovani vysledku kursu bych videl asi takto: memorovaci: pisemka + ustni zkouska (idealne kombinovany pristup) praxe: nejake zapisy o udelanych vecech, poznavacka, odprezentovani provedenych cinnosti ve stylu vedecke konference (jde-li to, prirozene) seminare: vetsinou nejake formy prezentace praci, idealne ustne, je-li moc lidi ci nejde-li to, pak pisemne > 2) Ze _vsech_ predmetu by se mely delat semestralni projekty, se zaverecnou > ustni prezentaci. (Tvrdim ze ano, ale ustni prezentace je u nekterych > predmetu konina, rodice tvrdi, ze vsechno se ma prezentovat ustne, nejlepe > kazdou hodinu a pokud mozno nove poznatky) Kazdou hodinu? To si nedovedu predstavit, napr. ze bych resil nejaky problem a kazdy tyden o nem mel referovat, jak postupuje - to se blizi spis stredoskolskemu pojeti v tom, ze tam se na kazdou hodinu musim pripravovat Kazdopadne bych kombinoval prezentace pripravene (= predem ohlasene) s "prepadovkami" (obcas clovek musi mluvit o necem, treba o sve praci, aniz je na to pripraven) > Melo by byt soucasti nejakeho predmetu prace s pristroji urcenymi pro > prezentace (meotar, videoprojektor ... ) (Tvrdim ze ano - napriklad soucasti > vsech moznych "informacnich technologii", rodice tvrdi, ze studenti by se > klidne mohli naucit cmarat schemata do pisku a vsechno se naucit az v praxi) U nas je v Seminari z aplikovane ekologie pravidelne kazdy semestr jiste tema, kdy studenti napisou seminarni praci, pak ji ustne za pomoci vyrazovych prostredku (tabule, nejakych "chartu", meotaru, prip. diaprojektoru) odprezentuji a posuzuje se potom: 1. kvalita prezentace (vyvazene a rozumne vyuziti vyr. protredku, slovni i neverbalni komunikace s ostatnimi, srozumitelnost projevu atd.) 2. kvalita prednasene prace (dostatecne, lec ne prehnane mnozstvi fakt, prinos pro ostatni, souslednost jednotlivych celku atd.) Pak se vede diskuse, v niz se k bodum 1 a 2 vyjadruji vsichni posluchaci (vedouci seminare i studenti), na konci hodiny kazdy pritomny prace a prezentace pomoci tabulky anonymne oboduje. Prace se pak prepracuje podle vecnych pripominek a po odevzdani opravene verze se da ziskat zapocet. Prace se pak stane soucasti sborniku. > tak co vy na to? > Zef Asi toto. Nevim, zda je to odpoved na to, nac ses ptal, ale snad alespon trochu ano. Kotec Zivot je nakazliva a smrtelna choroba. Prenasi se pohlavnim stykem a jeste nikdo z ni nevyvazl zivy ... Z jiznich Cech vas zdravi Kotec LukasK@tix.bf.jcu.cz - http://www.bf.jcu.cz/tix/lukask