Posted By: Bohousek (Bohousek) on 'CZrailway' Title: Re: Zeleznicni vs. automobilova Date: Sat Mar 13 14:09:05 1999 Priklad konkurence vidim na budovani tzv. koridoru. Shodou nahod totiz po jeho casti jezdim. Behem nekolika let se prostavelo x miliard na stavbe prvniho koridoru Breclav-Decin (ci kam to vede). Pokud vezmu lidi, co jezdi vlakem do prace, tak si nemyslim, ze by uspora casu v radu 10% oproti stare trati znamenala nejaky skok. Kdo s nim jezdil, ten jezdi dal, kdo je navyklej na autobus, tomu je to jedno. Pokud pojedu z Brna do Prahy, tak je me vlak taky ukradenej. Vlak jede jednou za par hodin, autobus kazdou pul hodinu (minimalne). Vlak po uprave trati projede tuto vzdalenost za 2:50, autobus za 2:20. Predpokladam, ze vlak je uz dnes drazsi nez autobus. Do autobusu mam rovnou mistenku, do vlaku musim dokoupit, je-li mozno. Kdyz to tak pozoruju, tak nevidim duvod, proc by normalni clovek jel vlakem a ne autobusem, pokud se mu naskytne moznost vyberu. Neco jineho je pohodli ve vlacich EC/IC, ale zase ta cena. Takze kvuli osobni doprave ten koridor nestaveli (doufam). Takze nakladni. O te ale zase nic nevim. Osobne bych ale spise duveroval nakladaku, kterej ridi clovek, kteryho platim, nez vlaku, kde se k zasilce dostane x lidi, ktery neznam. Takze by me nalakala jedine cena. Nezna nekdo tohle porovnani?? Jake jsou vlastne "dodaci lhuty" zeleznice?? Nekolikrat jsem se snazil poslat z male zastavky zasilku, protoze jsem ji potreboval dopravit na vzdalenost 30 km co nejdrive. Jednoduse hnus.... Bohousek