Posted By: uz_zas (blazen? pocitac?) on 'CZrailway'
Title:     Re: Pantaky a primestska doprava
Date:      Fri Mar 26 23:34:55 1999

Hola,

> Jsem asi divnej, ale mam docela rad pantaky, je fakt, ze normalni vlak je 
> vetsinou pohodlnejsi, ale takovou axceleraci (to myslim vazne) a i pomerne 
> slusnou efektivitu (snizenim podlah ma nize teziste, muze byt lechci...)
> nema kde co. 
> Myslim si, ze ac nyni asi prekonane, to bylo na svoji dobu genialni reseni. 
Pantografove jednotky byly koncipovany pro kratke trate, kde se zastavuje u 
kazde vrby => aby prumerna rychlost byla vysoka, museji mit dobre zrychleni, 
silne motory a museji byt lehke. Tato koncepce vlaku na kratke vzdalenosti se 
ujala mj. v Nemecku a Svycarsku - tzv. S-Bahn, coz jsou obvykle 3-vozove 
jednotky s automatickymi sprahly (=> lze je snadno spojovat do souprav, napr. 
prvni cast trati ze stredu mesta jedou dve spojene soupravy, ve stanici, kde 
se trat rozvetvuje, se pak rozpoji a kazda jede jinam).

Podle me nejsou vubec prekonane, maji prakticky vsechno, co jednotky S-Bahn 
zapadnich metropoli :-) tj. automaticke sprahlo, centralne otevirane 
zasunovaci dvere, uroven podlahy snizena tak, ze na stanicich s nastupisti 
(perony) jsou v podstate bezbarierove. Stacilo by jen vychytat mouchy a dodat 
vykonovou elektroniku (maji odporovou regulaci vykonu) a kotoucove brzdy a 
byly by (IMHO) opet moderni.
IMHO ty novejsi elektricke jednotky, ktere operuji mezi Havl. Brodem a 
Breclavi (st proud) a Ceskou Trebovou a Ostravou (ss proud), proti temto 
starym pantakum nestoji za nic.

Cau,

Honza

"Lidstvo nezmuze nic proti lidstvu ..."   C. G. Jung, Archetypy a nevedomi

Search the boards