Posted By: lap (fakt Lap) on 'CZrailway'
Title:     Proc u nas nema cenu jezdit pres 200 km/h?
Date:      Mon Mar 29 13:34:54 1999


I. Protoze jsme mala a zatim neprilis bohata zeme, ve ktere meri nejdelsi 
realne vnitrostatni trasy do 600 kilometru a nejdelsi casteji pouzivane trasy 
do 400 km (Pha - Ostrava). 

II. Vystavba trati pro rychlosti pres 160 nebo nejvic 200 km/h je velmi 
nakladna a provoz je drazsi.

III. Odstredive zrychleni roste s kvadratem rychlosti, z cehoz vyplyva, ze v 
nasem temer po cele zemi alespon mirne zvlnenem terenu a pomerne dost 
klikatych tratich, kde se i na hlavnich tazich vyskytuji oblouky s 
polomerem kolem 350m by bylo nutno narovnat mnoho trati. To znamena vykup 
pozemku a radu nakladnych zemnich a dalsich staveb.

IV. Pri provozu velmi rychlych jednotek by ostatni soupravy musely uvolnovat 
casto misto a cekat az z rychlovlak pojede.

V. Velka cast obyvatel zije ve stredne velkych sidlech 20-150 tisic obyvatel, 
v nichy pokud by takto rychle vlaky mely zastavovat byly by financne i casove 
neefektivni.

VI. Zrychlenim z 80 na 160 ziskame na 160 kilometrove trati hodinu casu. 
Zrychlenim ze 160 na 240 uz jen 20 minut!!!

Jedinym mistem, kde by byly vyssi rychlosti vyuzitelne je tranzit, ten 
ale ceka CR jen ve trednim rosahu. Casem se proto mozna k vyssim rychlostem 
dopracujeme, zatinm jsou ale IMHO nadstandartni.

Na nejdelsi bezne pouzivane trase Praha - Ostrava by mel byt cas pod 3 hodiny 
i s nekolika mezizastavenimi dostacujici.




**************************************************************************

       O  o                                           
      /|/|                                           Lap
      / /|                             e-mail: matous@student.upce.cz
 Zbytecne casti replikovanych postu mazte! Ctrl-K pro smazani cele radky.

Search the boards