Posted By: Dxxx (C.V.O.K.) on 'CZrailway' Title: Re: ICE3 - technika a jak pritahnout lidi Date: Tue Apr 20 09:51:43 1999 > > Mozna nevite, ze nemecke rychlostni naklapeci spupravy ICE3 jiz nemaji > klasickou lokomotivu a vozy, ale maji v kazdem (mimo transformatoroveho) > voze > polovinu naprav hnanych. > > Vysledek: Vysoka cena, ale vyssi vyuziti adheznich moznosti a maximalni > rychlost dle elektrickeho systemu stridavy 330 Km/h stejnosmerny 230 km/h. > > Zajimave reseni ne? > Urcite. Ale myslim ze vysledkem neni vysoka cena, uridit X mensich motoru na polovine naprav jde urcite lepe (a usporneji) nez 8 motoru jako krava (nebo kolik ma takova masina hnanych naprav) v lokomotivach. Koneckoncu koncepce tazna lokomotiva + vagony (tusim puvodne britska, ne?) je obecne u rychlostnich vlaku na ustupu a vyhrava system "rychlejsi tramvaj" :) - TGV, pendolina a tak. Navic - TGV, jako nejtypictejsi predstavitel tehle koncepce jezdi i ve Spanelsku, zajizdi do Svycarska a Beneluxu (nevim presne kde vsude), soupravy pro Eurotunnel jsou postaveny taky na tehle bazi - a vyrobci souprav ICE (Siemens, AEG,...?) si museli uvedomit, ze je otazka casu, nez DB daji prednost nasazovani neceho na bazi TGV i v Nemecku. Takze neco s takovouhle koncepci museli vyvinout. > BTW: Ze se DB snazi pritahnout cetujici je fakt. Svedci o tom i toto. > Nektere ICE maji pruhlednou stenu za stanovistem strojvedouciho a cetujici > vidi na trat i na praci strojvedouciho (jaky by na to asi byl pohled u nas). Pripomina mi to vyjev snad z Parbudickeho nadrazi: Prihnal se rychlik od Prahy o nejakych 5 minut driv a stal u nastupiste. Vypravci dosel k lokomotive a zarval do okynka: Hele, firo, jedes s tim k***a rychle! Takze ten pohled na strojvedouciho by taky nekdy moh bejt zajimavej :))) cvok