Posted By: Dxxx (C.V.O.K.) on 'CZrailway' Title: Re: ICE3 - technika Date: Wed Apr 28 18:41:44 1999 > Hola, > poznamka k tomu, cemu jsem pri prvnim cteni nevenoval pozornost: > > > .... > > Urcite. Ale myslim ze vysledkem neni vysoka cena, uridit X mensich motoru > > na polovine naprav jde urcite lepe (a usporneji) nez 8 motoru jako krava > > (nebo kolik ma takova masina hnanych naprav) v lokomotivach. Koneckoncu > Tak to neni. Uridit elektricky motor v lokomotive o libovolnem vykonu je > podstatne jednodussi, nez uridit (pocitacove, jak jinak) dieselovy motor s > rizenym katalyzatorem. > Ad vysoka cena: Pravdepodobne budou pozivat asynchronni elektromotory, ktere Ted teda nechci sirit nejaky nesmysly, nicmene: 1) mam dojem, ze s pouzitim pulsniho rizeni pujdou lepe ovladat male motory 2) asynchroni elektromotory se v trakcich moc nepouzivaji - maji mensi silovy moment proti synchronim strojum => horsi zrychleni, pomaly rozjezd a ani jedno se u trakci moc nehodi, kor u rychlostnich vlaku. Navic pribyva nutnost v masine vyrobit trifazovy menic. Ani u jedoho bodu si ale nejsem dvakrat jistej, takze me kdyztak opravte. Pokusim se nedke docist, jak to s ICE vlastne je a kdyztak to sem placnu > cvok