Posted By: Kiwi (kiwule) on 'CZreligion' Title: Re: Pro Kroolyho na jeho otazku Date: Fri Jul 3 19:35:47 1998 > Zda se mi dobre rozlisit realitu na realitu materialniho sveta a > sveta duchovniho. Ja si nejsem tak jista, jestli je pravdive odlisovat "dve reality", protoze Buh je puvodcem vseho a je za vsim. Tedy si myslim, ze rozdelovat realitu je jako mit dva neslucitelne pohledy na puvodce reality. > Ale co jsem chtel naznacit - neni nase osobni realita zalozena na > vztazich? Neni podstatnejsi prozivat vztahy, nez jim rozumet (myslet > si ze jim rozumim), analyzovat je, uchopovat je? Jasne, ze rozumet je > fajn, ale co je dulezitejsi? Na jednu stranu bych to odkyvala. Protoze stavet se nad vztah (zivot,realitu) jako analyzator slozeni vzorku je vzdycky spojeno s "divadelnim predstavenim". Ve vytvareni teorie si realitu prehravam "jako", jenomze realita je dynamicka, neopakovatelna, je bozskeho puvodu, (stari upanisadovi ucitele by ji asi ztotoznili s bozskym principem Brahma, ja jako krestan asi s Kristem), a realita je z tohoto titulu tudiz nenapodobitelna, pouze prijatelna. Jakakoli teorie je teorie, ktera je soucasti reality, ale neni realitou. Na druhou stranu je tu prakticka cast vypovedi, ktera by mohla vyznit tak, ze je dobre se zivotem prilis nezabyvat, ale zit intuitivne, s cimz bych nesouhlasila. Realita je prijimana nejrozlicnejsimi pristupy, mezi nez patri jak rozum, tak cit, a vubec vsechny schopnosti prijimat. Rekla bych, ze rovnez vytvareni teorii je modem prijimani reality. Rovnez spontanni usmev, rovnez vule prekonat prekazku. Ani realita, ale ani zpusob prijimani reality nejsou v nasi moci, protoze prijimani reality je tajemstvi, dar shury, stejny jako skutek stvoreni a je to Kristus sam. Nemuzeme jej uchopit, ale muzeme skrze nej a pro nej zit - tedy prijimat realitu takovou, jaka je, protoze je nam to dano. Kiwi. ------------------------------------------------------------------------------- mail: petra.zdanska@jh-inst.cas.cz, page: http://www.jh-inst.cas.cz/hp/zdanska -------------------------------------------------------------------------------