Posted By: Ticcino (Ticcino) on 'CZscience'
Title:     Re: princip hlavni vrtule helikoptery
Date:      Tue Jul 17 13:16:04 2007

> Zni mi to logicky, ale kdyz jsem nad tim premyslel, tak mi pripadne, ze
> to musi byt ohromna sila, kterou by ten mechanismus musel prekonat, aby
> dokazal s relativne tezkym listem vrtule takhle kmitat ve frequenci
> shodne s otackama (ktere odhaduju minimalne na nekolik desitek, spise i
> stovek Hz).  Zaroven na listu, dlouhem nekolik metru, by se takove
> kmitani podle me mozna spise projevilo jako vlneni, podobne jako kdyz
> budu mavat dlouhou stuhou.
> 

Souhlasim s tvym pribuznym.
Nesouhlasim s naklapenim rotoru vuci kabine.

Frekvence nebude tak vysoka. Pokud vezmeme v uvahu otacky 530/min viz zde
http://www.mamba-air.cz/Technicka-data.htm a list zmeni svou polohu dvakrat za 
otocku, tak frekvence je 18Hz. To je IMO v pohode. Navic to naklapeni nebude 
nijak drasticky. Lopatka (list vrtule) (viz odkaz) vazi 16kg a ma na delku 6 
metru. Taky zadna tragedie. Predpokladam, ze bude i dost tuha, takze 
prirovnavat ji ke stuze je prehnany.
Domnivam se navic, ze namahani naklapecich mechanismu je zvysene jen pri 
zmene polohy. Tj. visim ve vzduchu -> chci letet dopredu. Nebo visim ve 
vzduchu -> chci ukrokem vpravo. Kdyz uz to ale jednou leti dopredu, tak 
naklapeci mechanismy by mely byt relativne v klidu.

Ticcino  

Search the boards