Posted By: Ticcino (Ticcino) on 'CZscience' Title: Re: princip hlavni vrtule helikoptery Date: Tue Jul 17 13:16:04 2007 > Zni mi to logicky, ale kdyz jsem nad tim premyslel, tak mi pripadne, ze > to musi byt ohromna sila, kterou by ten mechanismus musel prekonat, aby > dokazal s relativne tezkym listem vrtule takhle kmitat ve frequenci > shodne s otackama (ktere odhaduju minimalne na nekolik desitek, spise i > stovek Hz). Zaroven na listu, dlouhem nekolik metru, by se takove > kmitani podle me mozna spise projevilo jako vlneni, podobne jako kdyz > budu mavat dlouhou stuhou. > Souhlasim s tvym pribuznym. Nesouhlasim s naklapenim rotoru vuci kabine. Frekvence nebude tak vysoka. Pokud vezmeme v uvahu otacky 530/min viz zde http://www.mamba-air.cz/Technicka-data.htm a list zmeni svou polohu dvakrat za otocku, tak frekvence je 18Hz. To je IMO v pohode. Navic to naklapeni nebude nijak drasticky. Lopatka (list vrtule) (viz odkaz) vazi 16kg a ma na delku 6 metru. Taky zadna tragedie. Predpokladam, ze bude i dost tuha, takze prirovnavat ji ke stuze je prehnany. Domnivam se navic, ze namahani naklapecich mechanismu je zvysene jen pri zmene polohy. Tj. visim ve vzduchu -> chci letet dopredu. Nebo visim ve vzduchu -> chci ukrokem vpravo. Kdyz uz to ale jednou leti dopredu, tak naklapeci mechanismy by mely byt relativne v klidu. Ticcino