Posted By: Mrakoplas (:() on 'CZSF'
Title:     FANtasy DIplomacie 1.1
Date:      Tue Apr  4 01:11:58 1995

Tak jsem se s Woknama dohodl a mezete si pravidla precist zde. Jsou to ty 
uplne nejzakladnejsi, vyse zminovany Neldelinde jiz vytvoril nekolik novych 
verzi (obzvlaste ta 3.0 co jeste neni hotova ;) se mi moooc libi), ale nam 
zatim bohate staci te prace s touhle primitivni. Take netvrdim , ze se 
pravidel drzime uplne do detailu. Jak uz jsem rekl vaznejsim zajemcum poslu 
ukazku jak asi bude klient vypadat. 

Ty pravidla jsou vytvoreny ke hre po e-mailu, ale vyhodnocovat by to mel 
clovek. Arn to hral a ten jejich Game master pry po dvacatem tahu zesilel a 
odmitl pokracovat (vubec se mu nedivim) no a tak jsme se rozhodli, ze 
nasadime computer ;). 


                         Pravidla FanDi
                         ==============
                            Verze 1.1


Nejprve pravidla hry same, potom pravidla diplomacie.

Zakladni  pravidla:
------------------
Plochu tvori 10 x 10  policek, z nichz nektera jsou nevyuzitelna,
nektera (mokriny,  skaly, reka). Oznacena jsou  #. Dalsi jsou bud
prazdna  (znaceni mezerou),  nebo jsou   na nich  mesta a  to bud
neutralni mesta, (oznacena %), nebo  patrici jednomu z hracu jsou
oznacena  malymi pismeny  shodnymi s  pocatecnimi pismeny  jejich
bozskych jmen. Cilem hry je  obsadit alespon polovinu mest. Pokud
hrac nema zadne mesto, ani jednotky skoncil. Hru je mozno kdykoli
predat nekomu  jinemu. Velikost hraci  plochy i pocet  hracu muze
byt i odlisny.

Penize:
-------
Menova jednotka je smenitelna koruna, budu ji znacit xc.

Mesto:
------
Kazde mesto ma spolu s  okolim nejakou hodnotu. Minimalni hodnota
mesta je  50 xc, maximalni  neni stanovena. Z  teto hodnoty potom
vyplyva vynos mesta:
10% normalne,
20% rozvinuta remesla,
30% rozvinuty obchod.
Je mozne  ziskat i vetsi  vynos, ale potom  klesne o tuto  castku
hodnota mesta. Hodnota mesta muze  klesnout maximalne o 20%. Vzdy
je ale potreba toto pouziti specifikovat zvlast.

Tento vynos  je nutne v  kazdem tahu spotrebovat.  Moznosti jsou:
Armada - zold a vybudovani jednotek.
Hradby - zlepsuje obranu mesta, ale brani jeho rozvoji.
Veda - umoznuje vyrobu kvalitnejsich vojenskych jednotek.
Technika - zvysuje vynos.
Spion - zjisti informace o sousednim meste.
Posel - muze presunout penize do jineho mesta.
Hodnota mesta - zvysi se hodnota a tim i budouci vynos.
Hotovost - uschovani penez pro pozdejsi pouziti.

Mesta jsou  skoro samostatna. Kazde samo  se rozviji, kazde plati
armadu,  ktera  se  nachazi  na  jeho  uzemi.  Mohou byt (a jsou)
dobyvana a obsazovana souperi.

Hotovost:
---------
Lze ji akumulovat, ale v kazdem tahu poklesne o 10% (vliv korupce
- rozkradani majetku v bozskem vlastnictvi).

Veda:
-----
Ma dva stupne. Pokud proinvestuju do  vedy v JEDNOM meste 200 xc,
ziskal  jsem prvni  stupen vsude,  ve vsech  svych mestech. Druhy
stupen je podobny, ale musim proinvestovat 300 xc v jednom meste.

Armada:
-------
Je vice druhu vojenskych jednotek. Informace o nich tvori vzdy:
Naklady na vyrobu  - kolik xc je potreba  investovat na vyrobu te
jednotky
Zold  - kolik  xc je  potreba zaplatit  za provoz  jednotky
UC - uziti v boji - viz dale
OC - uziti v boji - viz dale
Pohyb - vysvetleni bude dale.

Bez vedy lze vyrabet pouze:
Pesi: Naklady=2, Zold=1, UC=0, OC=0, Pohyb=1

Mam-li Vedu 1, mohu navic vyrabet:
Lukostrelce: Naklady=3, Zold=1, UC=1, OC=1, Pohyb=2
Kopiniky: Naklady=4, Zold=1, UC=2, OC=1, Pohyb=1
Klerici: Naklady=6, Zold=2, UC=0, OC=2, Pohyb=1

Mam-li Vedu 2, mohu navic vyrabet:
Legie: Naklady=5, Zold=1, UC=2, OC=2, Pohyb=1
Jezdectvo: Naklady=5, Zold=2, UC=2, OC=1, Pohyb=4
Rytire: Naklady=6, Zold=3, UC=3, OC=2, Pohyb=3
Templari:  Naklady=8,  Zold=4,  UC=4,  OC=2,  Pohyb=3
Katapult: Naklady=8, Zold=4, UC=4, OC=0, Pohyb=1

Zold je  placen mestem, ve kterem  se nachazi prislusna jednotka.
Nema-li mesto  dost prostredku, je  armada, ktera nedostane  zold
rozpustena. Poradi rozpousteni se shoduje s poradim, v jakem jsou
jednotky  uvedeny  vyse.  Tedy  jednotky  s  nejmensim  zoldem se
rozpousti jako prvni.

Hradby:
-------
Pokud  ve meste  proinvestuju do  hradeb tolik,  kolik cini  jeho
hodnota, maji vsechny  jednotky na tomto uzemi obranu  o 1 vetsi.
Pokud proinvestuju dvojnasobek hodnoty, maji ji o 2 vetsi.

Technika:
---------
Pokud  ve meste  proinvestuju 150  xc do  techniky, vzniknou  ta
rozvinuta  remesla  -  vynos  bude  20%  hodnoty. Proinvestuju-li
dalsich  200  xc,  vznikne  rozvinuty  obchod  -  vynos  bude 30%
hodnoty. Je nutne budovat v kazdem meste zvlast.

Spion:
------
Stoji 5 xc a zjisti vsechny informace o vedlejsim meste, ktere vi
vlastnik  mesta sam:  kolik armad  a jakych,  stav hradeb,  vedy,
techniky,  hodnotu,  hotovost  a  vynosy.  Vzdy  v jednom kole ho
vytvorite a v nasledujicim vyslete. Je to jednorazova investice.

Posel:
------
Prenasi penize z vynosu jednoho mesta  do jineho, kde je mozne je
nasledujici  tah utratit.  Ma libovolne  velky pohyb.  ale smi se
pohybovat  jen  po  polickach  patricich  ke  stejne  strane jako
vychozi, nebo cilove mesto,  nebo po prazdnych polickach. Vyslani
posla stoji  1 xc. A  je to jednorazova  investice. Pozor, penize
poslane poslem podlehaji korupci  a smennym pravidlum (ruzne meny
v ruznych mestech) - z penez, ktere nese ubyde 10%.

Mesto  same:
-----------
O  tyto penize se zvetsi hodnota mesta a tim i nasledujici vynos.

Pohyb jednotek:
---------------
Maximalni velikost  pohybu kazde jednotky je  uvedena vyse. Plati
pouze  pokud  se  jednotka  pohybuje  po  vlastnim uzemi, nebo po
prazdnych  polich. Jakmile  vstoupi na  neutralni uzemi,  nebo na
uzemi soupere, musi se zastavit.

Nelze chodit pres uzemi oznacena  #. Smer pohybu je jen vodorovne
nebo svisle, ne uhlopricne.

Zmena  kabatu:
-------------
Kterakoli z  vojenskych jednotek, muze zmenit  sveho boha (hrace)
a tak  slouzit souperi  (ktery muze  treba byt  spojenec). Prikaz
k tomu vydava hrac (neni to svevolna dezerce).

Take lze zmenit kabat u mest - ale neni mozne zadat zaroven s tim
jiny prikaz pro toto mesto v tomto tahu. Z vynosu se zaplati zold
a zbytek je rozkraden (ve meste panovalo kratke bezvladi).

Souboj:
-------
Pokud  se na  jednom policku  ocitnou armady  dvou ruznych stran,
dojde k boji, at uz jsou  spojenci, ci ne. Vzdy se vybere nahodne
jedna  z pritomnych  jednotek, to  bude utocnik.  K ni se nahodne
vybere  jednotka jine  strany, to  je obrance.  Tyto dve jednotky
spolu bojuji. Mohou  nastat 3 pripady: bud jedna  z nich vyhraje,
nebo  je  to  nerozhodne.   Jednotka,  ktera  prohrala,  prestava
existovat. Ostatni se vraci zpet do sveho tabora a vybira se nova
dvojice: utocnik/obrance.  Toto se provadi  tak dlouho, dokud  na
policku nezustanou jen armady jedne strany.

Ktera z  jednotek zvitezila? Sectu UC  a k6, srovnam se  OC + k6.
Paklize se  jedna o boj  ve meste, maji  domaci jednotky (patrici
stejne strane jako mesto) OC o 1 vyssi. Pokud jsou navic ve meste
fungujici  Hradby, je  OC vetsi  o kvalitu  hradeb. Tedy ve meste
s Hradbami  1 je  OC o  2 vetsi  a ve  meste s  Hradbami 2 je o 3
vetsi. Domaci jednotky se  automaticky pouze brani, chce-li hrac,
aby utocili, musi jim to primo prikazat (kazdy druh zvlast, plati
pro  vsechna  mesta  najednou).  Pokud  se  jednotky  setkaji  na
prazdnem pozemku  (na konci tahu),  dojde take k  boji s tim,  ze
nikdo neni domaci jednotka.

Ktera  strana  ma  mene,  prohrala  a  tato  jednotka je znicena.
Jsou-li  hodnoty  stejne,  nic  se  nestalo  a  pokracuje se dal.
Ztrati-li  obrance vsechny  jednotky, utocnik  mesto dobyl. Mesto
bez jednotek  je obsazeno (specialni pripad  dobyti), jakmile tam
vstoupi nejaka armada.

Dobyte mesto ztraci veskere Hradby a penize proivestovane do Vedy
a Techniky. Dale ztraci 10% hodnoty. Vybudovana Technika zustava,
vybudovana  Veda  zustava  puvodnimu  majiteli.  Novy majitel tez
ziskava veskerou  mestskou hotovost. Byl-li  vyslan spion, jakoby
nebyl. Dosel-li posel s penezi, ziskava je vitez.

Obsazene mesto  (bez boje) ziska dobyvatel  bez jakychkoli ztrat,
jen neziska jiz vybudovanou vedu.

Prubeh kola:
------------
Pohyb jednotek, spionu a poslu.
Zmena kabatu jednotek a mest.
Souboje.
Vynos mesta, pripadne snizeni hodnoty.
Zaplaceni zoldu pritomnym armadam.
Proinvestovani zbytku vynosu (pokud nedoslo ke zmene majitele).
Navrat Spionu s informacemi.

Informace pro hrace:
--------------------
Mapa se zakreslenim, co komu patri.
Informace o vlatnich mestech a jednotkach v nich.
Informace o cizich mestech zjistene Spiony.
Emailove adresy ostatnich hracu.
Tabulka valecnych  aktivit:
  Ke  kazdym dvema  hracum lze  v nalezt,  pred kolika koly spolu
valcili naposledy.  Za valceni se  pocita situace, kdy  se jejich
jednotky setkaly  na jednom policku. Obsazeni  mesta neni valecna
akce.



Diplomacie:
===========
Kazdy hrac zna emailove  adresy ostatnich. Diplomatickou postu si
mezi  sebou vymenuji  navzajem. Platit  je mozno  penezi (Posel),
jednotkami (Zmena kabatu) a mesty (taktez Zmena kabatu - obsazeni
mesta). Mimo hru v dopisech tez informacemi.

Game Master:
============
Ridi hru  a ma vsechny informace.  K nemu smeruji maily  o akcich
a investicich. Pravidelne provede vyhodnoceni hry (souboje apod.)
a rozesle  hracum maily  s  informacemi.  Vzdy jsou  platne pouze
posledni zaslane prikazy.




Search the boards